גדוד 931 בנח"ל, סיירת מטכ"ל ושייטת 13: פורסמו היחידות שקיבלו את אות ההערכה המבצעי

טקס הענקת אות ההערכה המבצעי נערך הערב (ב'), בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, האות ניתן ליחידות בצה"ל, על שיתופי פעולה פורצי דרך באירועים מבצעיים שתרמו לביטחון המדינה | אלו היחידות שנבחרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/21 21:39 כג בטבת התשפב

גדוד 931 בנח"ל, סיירת מטכ"ל ושייטת 13: פורסמו היחידות שקיבלו את אות ההערכה המבצעי
צילום: דובר צה"ל

הערב (ב') התקיים טקס הענקת ״אות ההערכה המבצעי״, האות מוענק על ידי הרמטכ״ל על שיתופי פעולה פורצי דרך באירועים מבצעיים שתרמו לביטחון המדינה ומביאים לידי ביטוי את תפיסת ההפעלה לניצחון ואת ערכי הדבקות במשימה, היוזמה והתעוזה. האותות הוענקו ליחידות שונות על פעילותן המבצעית. רבים מהאותות הוענקו בסימן הוקרה והערכה על פעילות במבצע 'שומר החומות'.

צילום: דובר צה"ל

"האירוע הזה נותן תחושה עצומה של מסוגלות. תחושה שיש לנו עוצמה, שמה שנחליט - נוכל לבצע"

היחידות המצטיינות נבחרו על ידי ועדה בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס, יחד עם ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה וראש אגף המבצעים. הועדה בחנה מועמדויות רבות שהוגשו מכל הגופים בצה״ל והגישה את המלצותיה לאישור הרמטכ״ל. 

בין היחידות שקיבלו את האות, נמצאים , שייטת 13 , סיירת מטכ"ל, גדוד 931 של הנח"ל וכן מחלקת הגנה אווירית שהשתתפה במבצע ממודר שתרם רבות לבטחון ישראל. 

צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי נאם בטקס ואמר "איזה אנשים ואילו יחידות! האירוע הזה נותן תחושה עצומה של מסוגלות. תחושה שיש לנו עוצמה, שמה שנחליט, כל יעד שאליו נרצה להגיע, משימה שאותה נרצה לבצע - נוכל לבצע. הכל קודם כל בזכות האנשים, בזכות היכולת התכנונית והביצועית, הנשענת על יכולות של עשרות שנים שצה"ל בנה".

עוד הוסיף הרמטכ"ל "הכל מתחיל ברוח, בנשמה ובאנשים מעולים. חלק מהפעילויות שהוזכרו כאן, הן כאלה שבמבט ראשון נראות בלתי אפשריות או שלפחות הסיכוי לממשן לא גבוה אבל אתם מוכיחים שהכל אפשרי."

צילום: דובר צה"ל

השותפות בין החילות, היחידות והזרועות - אותה אנו רואים כאן על הבמה מביאה ליכולות גבוהות יותר. בכל פעילות, מבצע ואירוע יש יותר משתתפים מהנראה לעין ומהנראים כאן על הבמה. השותפות היא שזו שיוצרת את המשמעות ובונה את ההצלחה. הכל נבנה מאנשים ומגיעה לכם הערכה רבה על פועלכם".

צילום: דובר צה"ל

לרשימה החלקית של מקבלי האות

גדוד 931 שחם  - פיקוד דרום

אות הערכה על פעילות במבצע 'שומר החומות'. במהלך המבצע נתן הגדוד מענה מבצעי, מהיר 
ויעיל לאתגרים שהתפתחו תוך כדי הלחימה ולקח חלק מרכזי במשימת ההגנה בגזרה. כל זאת, 
תוך הפגנת גמישות מבצעית רבה בהפעלת כוחותיו ובפעולה משותפת עם כוחות שחברו אליו. בכך, 
לקח הגדוד חלק בולט בהישג המבצעי הכולל ותרם תרומה גדולה לביטחון המדינה.

אוגדה 143 עזה - פיקוד דרום

אות הערכה על פעילות במבצע 'שומר החומות'. במהלך המבצע הובילה האוגדה מערכת מבצעים, בשילוב כוחות בין־זרועי ובין־ארגוני והייתה שותפה מרכזית במאמץ ההגנה, האש והמודיעין שהופעלו. האוגדה פעלה בגמישות וביוזמה, הפעילה שיטות לחימה חדשניות והפגינה למידה מבצעית מהירה ומותאמת להשתנות האיומים. בכך, הביאה האוגדה להישגים מבצעיים רבים וחשובים ותרמה תרומה גדולה לביטחון המדינה.

מחלקת הגנה אווירית ואיסוף - זרוע האוויר והחלל

אות הערכה על השתתפות במבצע ממודר. למול איום הולך ומתגבר מצד האויב, פעלה המחלקה יחד עם גדוד 611 בפיקוד הצפון ושייטת 3 בזרוע הים. בשיתוף פעולה, גיבשה המחלקה תורת לחימה ומתווה למענה המבצעי אשר יושמו במבצע ולקחה חלק בהוצאתו המוצלחת לפועל. בכך, הביאה המחלקה להישג ייחודי בעל חשיבות רבה לביטחון המדינה.

שייטת 3 - זרוע הים

אות הערכה על השתתפות במבצע ממודר. למול איום הולך ומתגבר מצד האויב, פעלה שייטת 3 יחד עם מחלקת הגנת השמיים בזרוע האוויר וגדוד האיכון ״עיטם״ בפיקוד הצפון. בשיתוף פעולה, גיבשה השייטת תורת לחימה ומתווה למענה המבצעי אשר יושמו במבצע ולקחה חלק בהוצאתו המוצלחת לפועל. בכך, הביאה שייטת 3 להישג ייחודי בעל חשיבות רבה לביטחון המדינה

סיירת מטכ״ל - אגף המודעין

אות הערכה על השתתפות בפעילות ממודרת. בשיתוף פעולה עם יחידות מש"ב ו-5410 ,הביאה הסיירת להישגים מבצעיים משמעותיים ותרמה תרומה גדולה לביטחון המדינה.

לרשימה המלאה של מקבלי האות  
להורדת הקובץ

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן