כולל הקצין הסרוג והמעוטר: קבלו את רשימת המינויים החדשים בצה"ל

היום אישר הרמטכ"ל אביב כוכבי רשימת מינויים חדשים בצה"ל, ביניהם אל"ם נ' שתמונה למזכירה הצבאית של הרצוג ותהיה הראשונה בתפקיד. עוד ימונה סא"ל נתאי עוקשי למפקד חטיבת הנגב. עוקשי עוטר בעבר בצל"ש מפקד פיקוד דרום

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/12/21 20:21 טז בטבת התשפב

כולל הקצין הסרוג והמעוטר: קבלו את רשימת המינויים החדשים בצה"ל
קציני צה"ל. ארכיון., צילום: דובר צה"ל

ב​​​​​​​סיכום דיון שיבוצים שהתקיים (ב') בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי אושרו המינויים הבאים:

  • אל"ם נ' תמונה למזכירה הצבאית של הנשיא ותועלה לדרגת תא"ל.
  • אל"ם אלעד אדרי ימונה למפקד חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף. 
  • סא"ל נתאי עוקשי ימונה למפקד חטיבה הנגב (חטיבה 12) ויועלה לדרגת אל"ם. 
  • סא"ל אבשלום דדון ימונה למפקד ההנדסה הפיקודי של פיקוד הדרום ויועלה לדרגת אל"ם. 
  • סא"ל אדיר ריינס ימונה למפקד ההנדסה הפיקודי של פיקוד המרכז ויועלה לדרגת אל"ם.
  • סא"ל ניר ווינגולד ימונה לראש מחלקת תכנון, כלכלה וניתוח מערכות במפא״ת ויועלה לדרגת אל"ם.
  • אל"ם גידי כפיר אל, אל"ם איתן פז מזורסקי, אל"ם יובל יאמין, אל"ם א' מזרוע הים ואל"ם א' ממפא"ת סוכמו ללימודים במכללה לביטחון לאומי.

סא"ל נתאי עוקשי שימונה למפקד חטיבת הנגב הוא קצין מוערך וסרוג, שפיקד בין היתר על גדוד נצח יהודה בחטיבת כפיר. בשנת 2007, כאשר שימש כמפקד פלוגה בגולני, עוטר עוקשי בצל"ש מפקד פיקוד הדרום כאשר הסתער על מחבל בידיים חשופות.

עוקשי הוקפץ לאירוע בטחוני בתוך הרצועה, כששני לוחמים נתקלו באש שנורתה אליהם מאחד המחבלים. באותו הזמן שמעו ניתאי ויאיר את הירי, זיהו את המחבל השני, הסתערו לכיוונו והרגו אותו. המחבל שנהרג נותר בעומק השטח, בעוד שהמחבל שנותר בחיים הסתתר והמשיך לזרוק רימונים לעבר הכוח. סרן עוקשי זיהה אותו והסתער לכיוונו. ניתאי קפץ על המחבל במטרה לנטרל אותו ונאבק איתו עד שיאיר וקשר המ"פ חיסלו אותו.


(צפו בסרטון הסברה על הסתערותו של עוקשי)

מינויה של אל"ם נ' הוא מינוי היסטורי כאשר היא תהיה האישה הראשונה שמשמשת בתפקיד מזכירה צבאית לנשיא. הרצוג אמר: "תקרות זכוכית מתנפצות בכל יום בישראל, ואני גאה שבתקופת כהונתי בבית הנשיא מתנפצת עוד אחת כזו בידי קצינה מבטיחה וראויה. אני רוצה להודות לתא"ל עלא אבו רוכן על שירותו המסור בבית הנשיא ועל תרומתו המשמעותית לצה״ל ולמדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן