הרב דרוקמן נגד ממשלת בנט וההרס בחומש: "פרס לטרור"

זקן רבני הציונות הדתית מתייחס לראשנה להרס שביצעו כוחות הביטחון בסוף השבוע בחומש: "שרים בממשלה הבטיחו לי שיהרסו רק דברים שנבנו אחרי הרצח, שזו גם איוולת, אבל פינו דברים שנבנו קודם" | שיירה של מאות רכבים נחסמה בדרכה למלווה מלכה בחומש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/12/21 21:52 כא בטבת התשפב

הרב דרוקמן נגד ממשלת בנט וההרס בחומש: "פרס לטרור"
הרב דרוקמן עם השרה שקד, ארכיון, צילום: Avi Dishi/Flash90

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, התייחס הערב (ש') לראשונה להרס שבוצע אתמול בחומש על ידי כוחות הביטחון. הרב גינה את הרס המבנים שעלו על הקרקע לאחר הפיגוע הקשה בסוף השבוע שעבר בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, שעשה את דרכו לישיבה בישוב.

"אני מזועזע מההרס בחומש ביום שישי", אמר הרב ל"חדשות 12". "שרים בממשלה הבטיחו לי שיהרסו רק דברים שנבנו אחרי הרצח, שזו גם איוולת, אבל פינו דברים שנבנו קודם. את בית המחבלים עדיין לא הרסו אבל בחומש הרסו. בער להם להרוס. ואת זה עושה ממשלת ישראל. זה פרס לטרור".


שיירה של מאות רכבים נחסמה הערב בדרכה ליישוב חומש במחסום גנות, הסמוך ליישוב שבי שומרון. מאות הנחסמים ירדו מהרכבים והחלו צועדים לעבר היישוב חומש. השיירה עשתה דרכה לאירוע מלווה מלכה ביישוב חומש בהשתתפות הרבנים הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר, הרב אהרון כהן רב היישוב יקיר והרב אליעזר קשתיאל ראש הישיבה לבוגרי צבא ביישוב עלי.

מחאה בגשר המיתרים: למוקד המשפטי של ארגון חוננו, דווח על שלושה עצורים, ביניהם שני קטינים כבני 14, שנעצרו הערב על ידי המשטרה בהפגנה בגשר המיתרים שבירושלים. במקום מפגינים כ-200 איש במחאה על פינוי חומש, והפגיעה בישיבה במקום.

שקד: "הוריו של יהודה העמידו משפחה לתפארת"

הרב דרוקמן לא ציין את שמות השרים שהבטיחו לו שיהרסו רק מבנים שעלו לאחר הרצח. נזכיר כי שרת הפנים איילת שקד הגיעה ביום שני השבוע לניחום אבלים אצל משפחתו של יהודה דימנטמן. השרה הגיעה לניחום המשפחה יחד עם יו״ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך. 

"הגעתי לנחם את משפחתו של יהודה דימנטמן הי״ד שנרצח ביום חמישי בידי מחבלים ארורים", אמרה שקד. "הוריו של יהודה העמידו משפחה לתפארת של 12 אחים ואחיות כולם ערכיים, אוהבי העם והארץ וחדורי תחושת שליחות עמוקה למען מדינת ישראל".

משפחת דימנטמן העלתה בפני שקד ואורבך את דרישתה להסדיר את ישיבת חומש. אביו של יהודה הרב מרדכי, אמר: "לפני שש שנים כתב יהודה באיזשהו פורום שאם היה נותר לו שבוע לחיות, היה רוצה ללמוד תורה בישיבת חומש. נחמתנו היחידה היא לקיים את צוואתו של יהודה שנכתבה בדם- לקיים את הישיבה בחומש".

"אם יש איזושהי מחשבה לפרק את הישיבה בחומש, אנחנו רואים בכך פגיעה אישית. האחריות היא עלייך, יש לך אצבע בממשלה הזו, אתם בשיתוף פעולה תסדרו את העניין הזה של ישיבת חומש".