מתווה החינוך החדש: כל ההחלטות של קבינט הקורונה

השרים אישרו מספר הגבלות חדשות במערכת החינוך שיובאו לאישור ועדת החינוך של הכנסת | בין ההחלטות: ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תפעל כסדרה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/12/21 23:40 יט בטבת התשפב

מתווה החינוך החדש: כל ההחלטות של קבינט הקורונה
צילום: David Cohen/Flash90

בניסיון לבלום את המשך התפשטות תחלואת וריאנט האמיקרון, חברי קבינט הקורונה אישרו הערב (ה') במשאל טלפוני, את המתווה החדש שיופעל במערכת החינוך, בהמשך להחלטות הקבינט מיום שלישי האחרון. התקנות ייכנסו לתוקפן ביום שני הקרוב, 27 בדצמבר, כ"ג בטבת, בכפוף לאישור ועדת החינוך של הכנסת. מתווה "הכיתה הירוקה" החדש, המעודכן לאומיקרון, אושר כברב ויוחל על כל בתי הספר.

המתווה החדש של מערכת החינוך

  • ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.
  • בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות, תחול מדיניות צמצום מגעים תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית, אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים. 
  • תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה - בתוקף עד ה-09 בינואר 2022.
  • ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (ז'-י"ב) באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים (א'-ו') החל מעוד שלושה שבועות. עד למועד זה תופעל בבתי הספר היסודיים מדיניות צמצום מגעים.  
  • ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תמשיך לפעול כסדרה, בכפוף לתכניות "מגן חינוך" ו"כיתה ירוקה".

(ראש הממשלה בנט על חיסון ילדי ישראל)

ביום שלישי הוחלט כי במהלך חודש ינואר יופסק מימון המדינה עבור בדיקות אנטיגן לילדים למטרת תו ירוק. נכתב כי המדינה תמשיך לממן בדיקות אנטיגן למדוכאי חיסון בכל הגילאים.

תתאפשר קבלת תעודת תו ירוק למשך חודש מקבלת החיסון הראשון, לשם כניסה למערכת החינוך ולמתחמים בהם חלים כללי התו הירוק, אך לא לשם קבלת פטור מבידוד. החלטה זו תיכנס לתוקף לאחר השלמת ההתאמות הנדרשות במערכות המחשוב של משרד הבריאות. 

כמו כן, יתבצע דיגום PCR פעמיים בשבוע לעובדים שאינם בעלי תו ירוק במסגרות חוץ של משרד הרווחה, בהן: מוסדות קשישים, אנשים עם מוגבלויות, מסגרות ילדים ונוער, מנהל תקין ועוד.

.