תיאמו בווטסאפ יידוי אבנים: המשטרה עצרה חשודים מהפזורה הבדואית

קטינים בדואים נעצרו לאחר שבתחילת החודש יידוי אבנים על אוטובוסים בדרום, ועל פי החשד, תיאמו ביניהם את מעשיהם החמורים. מהמשטרה נמסר: "הקמנו צוות חקירה מיוחד, מדובר בסכנת חיים של ממש"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/12/21 09:59 יט בטבת התשפב

תיאמו בווטסאפ יידוי אבנים: המשטרה עצרה חשודים מהפזורה הבדואית
צילום: ללא

משטרת ישראל סיימה את חקירתם של החשודים ביידוי אבנים, לאחר שבימים האחרונים נעצרן מספר חשודים באירועי יידוי אבנים שהתרחשו בתחילת החודש, לעבר אוטובוס שהיה בדרכו לאילת וכן כלפי כלי רכב נוספים בכביש 25. 

חמישה חשודים, קטינים כבני 15-16, תושבי פזורת כביש 25, נעצרו השבוע, ועל פי החשד התגבש בין הקטינים החשודים הרצון לפגוע בכלי רכב חולפים בשעות החשיכה, והם אף פתחו קבוצת וואטסאפ ביניהם על מנת לתאם את המעשים החמורים המיוחסים להם. 

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בידי צוות החקירה המיוחד בתחנת ערוער והוגשה כנגדם הצהרת הפרקליטות בדבר כוונתה להגיש כנגדם כתב אישום, מעצרם הוארך עד 24.12

רפ"ק חי עוזר קצין החקירות והמודיעין בתחנת ערוער מסר: "אנו רואים בחומרה רבה יידוי אבנים לעבר כלי רכב, מדובר בסכנת חיים של ממש. הקמנו צוות חקירה מיוחד אשר בחקירה מורכבת הביא למעצר חשודים והרחקתם מהמרחב הציבורי למען בטחון משתמשי הדרך". 

הנהג לא נזקק לטיפול רפואי. נהג האוטובוס הנוסע בקו 30 מבאר שבע ללקיה, הותקף באחת מהתחנות ביישוב ורוסס בגז מדמיע, לאחר שביקש מהנוסעים לעטות מסכה. תקיפה זו מצטרפת לאירוע חמור לא פחות שאירע לאחרונה, אוטובוס שעשה דרכו  לאילת נרגם באבנים, לא היו נפגעים. מאגד נמסר אז בתגובה כי "ככל הנראה מדובר על פורעים בדואים צעירים שתוקפים לאחרונה באופן תדיר את האוטובוסים של אגד בכבישי צפון הנגב על רקע לאומני", כך עולה מדיווח של אלמוג בוקר. בנוסף, על פי גורמי המשטרה, זריקת האבנים הייתה בכביש 25, בין באר שבע לדימונה והוגשה תלונה בתחנה.