ארדואן אירח רבנים בארמונו: "היחסים בין טורקיה ליהודים ולישראל תמיד יהיו חזקים"

נשיא טורקיה קיבל את פניהם של משלחת רבנים ממדינות מוסלמיות, והביע את נכונותו ליחסים קרובים בין שתי המדינות | על הפלשתינים: "שלום של צדק, שלום שבמסגרתו כל אחד יכבד את השני"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/12/21 08:33 יט בטבת התשפב

ארדואן אירח רבנים בארמונו: "היחסים בין טורקיה ליהודים ולישראל תמיד יהיו חזקים"
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, צילום: shutterstock

מערכת היחסים הרעועה ממילא בין ישראל לטורקיה, הדרדרה לשיאים חדשים בחודש שעבר עם מעצר בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, זוג נהגי אוטובוס ממודיעין, שהגיעו לביקור תיירותי במדינה ונעצרו למשך שמונה ימים, עד שהושבו ארצה. באופן מפתיע, הנשיא הטורקי, רג'יפ טאיפ ארדואן, אירח אמש (ד') בארמונו באנקרה משלחת רבנים ממדינות מוסלמיות, ביניהם גם הרב הראשי של טורקיה. 

על פי גורמים שנכחו במקום, הנשיא הביע נכונות ליחסים קרובים בין שתי המדינות, ואמר, "היחסים בין טורקיה ליהודים ולישראל תמיד יהיו חזקים". באשר לסוגיה הפלשתינית, ארדואן הביע את רצונו לכינון "שלום של צדק, שלום שבמסגרתו כל אחד יכבד את השני". מדובר במפגש פסגה ייחודי לכל הרבנים במדינות מוסלמיות, שאירח הרב הראשי בטורקיה, הרב יצחק חליבה, והדיון עסק בסוגיות הלכתיות רלוונטיות, כמו גם חיזוק חיי הקהילה היהודית בעולם המוסלמי. 

מדובר במפגש פסגה ייחודי לכל הרבנים במדינות מוסלמיות, שאירח הרב הראשי בטורקיה, הרב יצחק חליבה, והדיון עסק בסוגיות הלכתיות רלוונטיות, כמו גם חיזוק חיי הקהילה היהודית בעולם המוסלמי.