בית הדין הצבאי לערעורים החליט: שם קצין המודיעין שנמצא מת בתאו יישאר חסוי

נשיא בית הדין, אלוף דורון פיילס החליט כי שמו של קצין המודיעין שנמצא ללא רוח חיים בכלא הצבאי עדיין אסור בפרסום. הוא קיבל את עמדת המשפחה שלא לפרסם את פרטיו של הקצין, נוכח זכותו של הקצין ז"ל ושל בני משפחתו לכבוד, לשם טוב ולפרטיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/21 19:03 טז בטבת התשפב

בית הדין הצבאי לערעורים החליט: שם קצין המודיעין שנמצא מת בתאו יישאר חסוי
הפגנה למען הקצין שמת בכלא, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

היום (ב') ניתנה החלטת בית הדין הצבאי לערעורים ביחס לבקשה לפרסם פרטים נוספים בעניין הקצין מאגף המודיעין. נשיא בית הדין, אלוף דורון פיילס התייחס בהחלטתו לכך שמדובר בפרשה יוצאת דופן, לפי טיבה וחומרתה, והעניין הציבורי בה רב. מנגד, נקבע שחשיפה של פרטים נוספים אודות כתב האישום, שעוסק בפרשה מודיעינית חסויה ורגישה ביותר, תביא, במידה קרובה של ודאות, לפגיעה חמורה מאין כמותה בביטחון המדינה. 

פיילס ציין בהחלטתו כי לבקשת בא כוח ההורים עיין באופן מעמיק בכלל חומר החקירה ובכתב האישום. בהמשך לכך, קבע כי יש בסיס מוצק לאישומים בחומר הראיות. הוא ציין כי הקצין, אשר שירת ביחידה טכנולוגית באגף המודיעין, עבר, לכאורה עבירות ביטחוניות חמורות שפגעו בביטחון המדינה. לצד זאת, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים קיבל את עמדת המשפחה שלא לפרסם את פרטיו של הקצין, נוכח זכותו של הקצין ז"ל ושל בני משפחתו לכבוד, לשם טוב ולפרטיות.

תחילתה של הפרשייה במאי האחרון, כשאר קצין מודיעין נכנס למעצר בעקבות עבירה שביצע ונמצא בו ללא רוח חיים. אביו ספד לו: "בן שלנו, לפני כחודש איבדנו אותך, את בן הזקונים שלנו", פתח האב את דבריו. "בהתחלה, הדחקנו ולא האמנו. אחר כך, התהפך לנו העולם ומצאנו את עצמנו מנסים, ללא הצלחה, להרכיב את הפאזל של מה קרה לך, החייל המוכשר והשאפתן". 

"התלבטתי מה כבר אפשר לומר ליד מצבה של בן. החלטתי שאשתף אתכם בתחושות שלנו, תחושות של כאב, כעס ואכזבה. כאב על ההחמצה הגדולה, שלנו כמשפחה שאיבדה אותך, של החברה שאיבדה כישרון נדיר (עד כמה נדיר, גילינו בשבעה) ואולי גם של הצבא". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן