ליברמן וגנץ סיכמו: שכר החיילים יעלה ב-50% מתחילת 2022

לאחר הביקורת: שר הביטחון ושר האוצר הגיעו להסכמה בנושא שכר החיילים, והחל מפברואר 2022 יעלה שכר החיילים בחצי, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו ל-1793 שקלים. ההחלטה תקבל תקציב ממשרד הביטחון וממשרד האוצר. כוכבי בירך

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/21 08:46 יט בכסלו התשפב

ליברמן וגנץ סיכמו: שכר החיילים יעלה ב-50% מתחילת 2022
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ סיכמו על העלאת דמי הקיום של החיילים ב-50% החל משנת 2022. השרים סיכמו כי דמי הקיום של חיילי החובה בצה"ל יועלה ב-50% החל מחודש ינואר 2022 (משכורת פברואר), זאת בתיאום עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ועל בסיס עבודות מטה שנעשו בנושא בשבועות האחרונים.

במסגרת ההחלטה, בעלות של כ-900 מיליון ₪ שתמומן הן מתקציב הביטחון והן מתקציב נוסף שיובא על ידי משרד האוצר, יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים לכ-2463 שקלים ובהמשך לכך, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית לכ-3048 ₪, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו לכ-1793 שקלים ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו לכ-1235 שקלים.  

ברכות עם העלאת שכר החיילים

שר הביטחון גנץ אמר: "אנחנו מביאים היום החלטה שעושה צדק עם אלו שמשרתים, ושיש לה השלכות משמעותיות על בניין הכוח בצה"ל והמשך קיומו כצבא העם. מדובר בצורך לאומי, שמתחבר לצורך להביא רפורמה רחבה בשירות בצה"ל. לצד התוספת בתקציב, נמשיך לדאוג לכל החיילים, נרחיב את מעגל המתגייסים ונחזק את החיילים מהאוכלוסיות המיוחדות שזקוקים לסיוע נוסף".

"הבטחתי לעלות את דמי הקיום של חיילי הסדיר וקיימתי, זאת כאות הערכה והוקרה לשירותם בצה"ל ועל כך שהם מהווים עמוד תווך בביטחונה ובחוסנה של מדינת ישראל ואזרחיה. חיילי וחיילות צה"ל, מדינת ישראל בכלל ואני בפרט נמשיך לדאוג לכם ולרווחתכם", הוסיף שר האוצר ליברמן.

לדברי הרמטכ"ל אביב כוכבי: "ההחלטה על העלאת דמי הקיום לחיילים היא חלק משמעותי מתכנית רחבה לטיפול בחיילי החובה מיום גיוסם, עד ליום שחרורם ומעבר לכך. תרומתם של חיילי צה"ל ראויה להערכה רבה, והעלאת דמי הקיום היא ביטוי נוסף לכך. נמשיך לפעול על מנת להבטיח תנאי שירות הולמים ותגמול ראוי עבור חיילי צה"ל ומשרתיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן