איילת שקד מסבירה כיצד נוכל לבטל את הפטור מוויזה לארצות הברית

שרת הפנים נפגשה עם השגריר האמריקאי בישראל וחשפה נתון לפיו חלק ניכר מהבקשות לאשרת כניסה למדינה נדחות עקב עניינים טכניים. לכן, ביקשה מהציבור להקפיד על מילוי טפסים כנדרש, "הולכת לעשות קמפיין על זה, אם נוריד את אחוז הסירוב נוכל להתקדם לפטור"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/12/21 08:50 ה בטבת התשפב

איילת שקד מסבירה כיצד נוכל לבטל את הפטור מוויזה לארצות הברית
איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למעלה מחודש חלף מאז הודיע השר לביטחון מולדת האמריקאי, אלחנדרו מיורקאס, כי ישראל היא אחת מארבע המדינות שעשויות להצטרף לפטור מוויזה לארצות הברית. אתמול (ד') נפגשה שרת הפנים איילת שקד עם שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, והשניים דנו בנושא. 

בראיון שהעניקה הבוקר (ה') לחיים לוינסון ועקיבא נוביק בכאן רשת ב', הסבירה שרת הפנים כי 40% ממסורבי הוויזה נופלים בגלל עניינים טכניים, כמו למשל תמונה לא עדכנית או הורים שלא רשמו את ילדיהם. על כן, בכירת ימינה ניצלה את הבמה כדי לבקש מהישראלים להקפיד על מילוי הטפסים כנדרש ואף הצהירה כי היא "הולכת לעשות קמפיין על זה. יש לנו אינטרס להסדיר את זה, כי אם נוריד את אחוז הסירוב נוכל להתקדם לעבר ביטול הוויזה". 

נתון המסורבים משמעותי במיוחד, שכן במידה והאחוז ירד, הדבר יסייע בקבלת הפטור מוויזה לישראל. כמו כן, הוסיפה בכירת ימינה כי בממשל האמריקאי הביעו נכונות לעניין, והם אף מחוייבים לכך. "במקום להתבכיין על מר גורלנו, בואו נשנה אותו", אמרה. 

בחודש שעבר נפגשה שרת הפנים עם בכירים אמריקאים בארצות הברית, והסבירה כי התהליך צפוי להימשך לפחות שנה ולהסתיים עד סוף שנת 2023. 

בסיום הפגישה הוחלט על הצעדים הבאים:

  • הקמת צוותי עבודה בין משרדיים שיטפלו בנושאים השונים. בצוות הישראלים יהיו חברים נציגים ממשרד רה״מ, פנים, בט״פ, חוץ ומשפטים.
  • הצוות האמריקאי יגיע לישראל בינואר 2022 לבחון את הנושא מקרוב, להיפגש עם גורמי המקצוע ולהמשיך בעבודה משותפת להמשך התהליך.
  • השרים קבעו לנהל ביניהם שיחה מידי חודש כדי כדי להיות במעקב צמוד אחר תהליך ההתקדמות.

(שרת הפנים בפגישה בארצות הברית עם בכירים אמריקאים)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן