בקרוב נוותר על התור בשגרירות? בארצות הברית שוקלים לפטור את ישראל מוויזה

השגריר בארצות הברית, גלעד ארדן, בירך על הודעתו של השר האמריקאי בדבר הכוונה להכניס את ישראל לרשימה היוקרתית, עליה מתחרות גם קפריסין, בולגריה ורומניה. התנאים: אכיפת הגירה ומלחמה בטרור, היתרון: תועלת כלכלית וביטחונית

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/10/21 09:45 כא בחשון התשפב

בקרוב נוותר על התור בשגרירות? בארצות הברית שוקלים לפטור את ישראל מוויזה
שגרירות ארצות הברית בישראל, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפגישה הראשונה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עלה לדיון נושא חשוב המשפיע על אזרחים רבים: ביטול הוויזה לישראלים הטסים לאמריקה. ביידן התחייס אז כי יפעל בעניין. השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקאס, הודיע אמש (ג') כי ישראל היא אחת מארבע המדינות שעשויות להצטרף לתוכנית הפטור מוויזה.

בנט וביידן

בנט וביידן צילום: Avi Ohayon/GPO

"יש לנו ארבע מועמדות - ישראל, קפריסין, בולגריה ורומניה", אמר מיורקאס. ברשימת המדינות שאזרחיהן יכולים להיכנס לתחומי ארצות הברית לשהייה של 90 יום ללא ויזה מופיעות גם אוסטרליה, איטליה, ספרד, בריטניה, צרפת ויפן. בארצות הברית ציינו כי יש לכך תועלת כלכלית וביטחונית. 

שגריר ישראל לארצות הברית ולאו״ם גלעד ארדן, בירך על הצהרתו של השר לביטחון המולדת ואמר: ״אנחנו ממשיכים לפעול בכל הכוח כדי שאזרחי ישראל יוכלו להיכנס לארצות הברית באופן חופשי וללא צורך בוויזה, כפי שראוי שיהיה עם בת בריתנו הקרובה ביותר. האמירה הברורה של השר לביטחון המולדת מיורקס, שמופקד מקצועית על הנושא ושאיתו נפגשתי מספר פעמים כדי לדון בכך, היא התקדמות משמעותית מאד בדרך להשגת היעד". 

כדי לקבל את הפטור הנכסף, על המדינה לעמוד בשורת דרישות באשר לאכיפת ההגירה והמלחמה בטרור. בין היתר ידרשו האמריקאים לקבל מידע מודיעיני על הישראלים שיכנסו למדינה וכן שיתוף פעולה הדוק מול השב"כ. דרישה נוספת תהיה מתן הקלות לפלשתינים שירצו לטוס דרך ישראל לארצות הברית וככל צפויות בקשות אמריקאיות נוספות 'בתמורה'. בנוסף, תנאי הסף עומד על שלושה אחוזי סירוב בלבד מכלל המבקשים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן