בפעם השלישית: הורים יחויבו לבצע בדיקת אנטיגן לילדים לפני החזרה מחופשת חנוכה

השרים אישרו את מבצע האנטיגן השלישי במערכת החינוך, כאשר בכל המוסדות יחוייבו התלמידים להציג הצהרה חתומה על תוצאה שלילית בבדיקת האנטיגן | "מציע לא לזלזל באומיקרון", אמר ראש הממשלה והציע "להישאר צנועים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/21 16:14 א בטבת התשפב

בפעם השלישית: הורים יחויבו לבצע בדיקת אנטיגן לילדים לפני החזרה מחופשת חנוכה
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה אישרה היום (א'), בישיבתה השבועית, את מבצע אנטיגן השלישי במערכת החינוך, שייצא לדרך החל ביום שלישי הקרוב ה-7 בדצמבר. על פי הוראת השעה, גני ילדים וכיתות א'-ו' שבהם חלה פגרת חנוכה, ואף בתלמודי תורה וסמינרים חרדים, יש להציג הצהרה חתומה בידי ההורים על ביצוע בדיקת אנטיגן עם תוצאה שלילית כתנאי לכניסה למוסד.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בארצות הברית ובאירופה החורף קשה ביותר, עם שיאי תחלואה, עם סגרים ומגבלות ברחבי כל העולם. אצלנו גם חמים וגם פתוח ובטוח, וה-R ירד שוב מתחת ל- 1. חברים, זה לא קורה מעצמו. העובדה שישראל היא אי של תפקוד ובריאות, של כלכלה פתוחה וחיים נורמליים, היא בדיוק תוצאה של ניהול הדוק ביותר שלנו. לכן, אני מציע לא לזלזל באומיקרון".

"רק הבוקר קיבלנו דיווח על כמעט 100 נדבקים במסיבה אחת בנורבגיה, זה לא רק בדרום אפריקה. אנחנו צריכים להיות צנועים, זה זן שאנחנו גם עכשיו לא יודעים מספיק עליו, אבל אנחנו כן יודעים, ברמה גבוהה מאוד של ודאות, שזה זן מדבק מאוד. אנחנו עדיין בתקופת הערפל שאנחנו בעצמנו הגדרנו, ואנחנו עדיין לומדים", הוסיף ראש הממשלה וסיפר כי, "כל יום אנחנו מבצעים הערכת מצב מחודשת, על בסיס הנתונים שאנחנו יודעים באותו רגע, לגבי הקלות, החמרות - הכל על בסיס המידע" .

בנט המשיך ואמר כי "יש כאלה שאומרים: 'אבל המצב כל-כך טוב בארץ אז למה אתם באים ומקשים'. הסיבה שהמצב טוב בארץ היא בגלל שאנחנו פועלים מהר והדוק. אנחנו יודעים לשחרר כשצריך ואנחנו יודעים להדק כשצריך. באי- הוודאות הנוכחית זה בדיוק הצעד הנכון. עדיף להיות זהירים בתחילה מאשר להתחרט על זה אחר כך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן