"עכשיו זה תורכם": דוד ד'אור מארח זמרים הלומי קרב בשיר לאיציק סעידיאן

לפני מספר ימים הזמר והיוצר דוד ד'אור ביקר את איציק סעידיאן בבית החולים שיבא ושר לו שיר מיוחד: "שרתי בקול נחנק, מתאפק להסתיר את הרעד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 14:18 כא בחשון התשפב

"עכשיו זה תורכם": דוד ד'אור מארח זמרים הלומי קרב בשיר לאיציק סעידיאן
צילום: פלאש 90, Tomer Neuberg

דוד ד'אור כתב והלחין שיר מיוחד לאיציק סעידיאן במסגרת פרויקט ארגון זהות שמטפל בפצועי צה"ל, ורצה לקראת יום הזהות שלהם להקליט שיר למודעות הנושא החשוב. הארגון הפנה לד'אור ארבעה הלומי קרב שיודעים ואוהבים לשיר על מנת שיעבוד איתם על ביצוע משותף לשיר חדש שנולד בעקבות הסיפור המטלטל של איציק סעידיאן. דוד הרגיש שהוא חייב לזעוק את זעקתו של איציק, וכך נכתב השיר המרגש אותו מבצע דוד יחד עם דביר שנרב, חיים לב טוב, אסי מקונן וניר רובין.

לפני מספר ימים הזמר והיוצר דוד ד'אור ביקר אתאיציק סעידיאן בבית חולים שיבא, יחד עם שר הביטחון בני גנץ ועם זיו שילון, וביצע יחד עם 4 הלומי קרב שיר חדש שכתב עבורו ויוצא הבוקר רשמית כסינגל אל תחנות הרדיו.

https://www.youtube.com/watch?v=cAiWJgj_Bzk
(השיר שיצא הבוקר)

"כשאיציק ראה אותי", סיפר ד'אור על הביקור, "הוא הפנה את פניו לעברי ושלח מבט חם שניכרה בו התרגשות, אך גם כאב עמוק. מחוץ לחדר שמעתי שאומרים שבדרך נס הוא מתחיל לתקשר מעט עם הסביבה, אך הוסיפו שהסכנה לא חלפה והדרך להחלמה עוד ארוכה מאד".

"הבטתי באיציק דרך המסיכה והוא הביט בי חזרה מהנהן בראשו, כמו אומר לי שלום. קשה היה לשיר לאיציק, שרתי בקול נחנק, מתאפק להסתיר את הרעד. שרתי לו שיר שכתבתי בעקבות זעקתו קורעת הלב. זעקה שטילטלה עם שלם".

ד'אור ממשיך ומספר שבזמן כתיבת השיר איציק היה במחשבותיו כל הזמן. "אמרתי לו שאינני מתיימר ולו לרגע להבין מה עבר ומה עובר עליו, אך הרגשתי שאני מוכרח להביע את רגשותיי בדרך שאני מכיר הכי טוב, דרך המוסיקה. היה לי חשוב לקבל את ברכתו, כדי לדעת אם בכלל לשחרר את השיר לעולם. וכשסיפרתי לו שאני מארח בשיר ארבעה זמרים נפלאים, הלומי קרב וחלקם פצועים, ששרים יחד איתי, הוא הביט בי ואמר בקול חלוש משהו שלא הבנתי".

"אמו שאינה משה ממיטתו יומם ולילה התקרבה אליו כדי לשמוע מילים שרק אמא יכולה להבין, 'הוא מאד אוהב את השיר', אמרה בחיוך גדול והוא מבקש לומר לך תודה רבה. אני מרגיש זכות גדולה לשיר לך, לחשתי קרוב לאוזנו. לפתע נראה היה לי שאיציק מתאמץ מאד להישאר ערני למעננו. הרגשתי לרגע מעין חיבור אנושי, סולידריות של כל הנוכחים בחדר" מסכם ד'אור, "אחדות קטנה שיצרה זעקה כל כך גדולה. מי ייתן ואיציק יחלים במהרה, יחד עם כל הפצועים, בגוף ובנפש, אמן".