תפנית בחקירת הרצח וההעלמות: ברלנד ישוחרר בתנאים מגבילים

כתבי אישום בפרשה החמורה שהתרחשה לפני שלושה עשורים בירושלים יוגשו רק נגד חסידיו של ראש קהילת שובו בנים. ברלנד, חתנו וראש העיר ישחורר בתנאים מגבילים | הסיבה לשינוי הדרמטי: המשטרה, ככל הנראה, לא הוכיחה את מעורבותם ברצח

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/21 13:26 כח בכסלו התשפב

תפנית בחקירת הרצח וההעלמות: ברלנד ישוחרר בתנאים מגבילים
אליעזר ברלנד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תיק "ניקיון כפיים" בהתפתחות דרמטית. המשטרה הודיעה היום (ה') כי אליעזר ברלנד, חתנו צבי צוקר וראש העיר שנעצרו במסגרת פרשת הרצח וההיעלמות בירושלים לפני שלושה עשורים, ישוחררו למעצר בית. ברלנד השוהה במאסר בגין עבירות של עושק ומרמה יוחזר לכלא. הסיבה לשחרורם היא שמשטרת ישראל, ככל הנראה, לא הוכיחה את מעורבותם ברצח.

כנגד העצור השלישי, ברוך שרביט, המשטרה הגישה הצהרת תובע והוא יואשם בעבירה של רצח הנער ניסים שטרית. תיק הרצח של אבי אדרי מצוי עדיין תחת חקירה, ושרביט לא יואשם בו בשלב זה. על פי החשד, ההעלמות ורצח הנער ניסים שטרית ב-1986 ושל אבי אדרי ב-1990 נעשו בשליחותו של ראש קהילת "שובו בנים" על-ידי קבוצת מאמינים שפעלה בזמנו במסגרת משמרות הצניעות.

במהלך חקירתו של ברלנד, התקיימה פגישה בינו לבין מאיר שטרית, אחיו של הנער הנעדר. בפגישה אמר ברלנד לשטרית: "אתה יכול לשבת שבעה ולומר קדיש, מצטער שלא אמרתי לך את זה לפני 35 שנה". 

השבוע נלקח ברלנד לבית קברות בירושלים, שם הופגש עם משפחתו של הנרצח אבי אדרי. כך נחשף במהלך דיון בבית המשפט בירושלים על הארכת מעצרו של הרב ברלנד. בתום הדיון התייחס מנהיג קהילת "שובו בנים" לחשדות נגדו וטען כי לא נתן  הוראה לרצוח. "שלושים יום אני מחכה שיביאו לי את האנשים ממשמרת הצניעות שיגידו שאני שלחתי אותם". הוא הוסיף ואמר: "אני מוכן עכשיו, עוד לא מאוחר. אני לא מכיר אף אדם מהם. שום מילה הם לא שמעו ממני, זו עלילת דם".