אירוע דריסה באום אל פאחם: שני לוחמי מג"ב נפצעו

אירוע דריסה כלפי כוחות משטרה באום אל פאחם, שני לוחמי מג"ב נפגעו, אחד מהחשודים מת מפצעיו והשני נפצע גם הוא. השר לביטחון פנים: "משטרת ישראל לא תתכופף ולא תרתע", חבר הכנסת איתמר בן גביר: "המחבלים שניסו לדרוס את החיילים היו צריכים למות בשטח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/21 10:10 כט בכסלו התשפב

אירוע דריסה באום אל פאחם: שני לוחמי מג"ב נפצעו
אום אל-פחם. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

 

בסביבות השעה 08:20 הגיע רכב חשוד לעבר כוח לוחמי משמר הגבול שפעל באזור החיכוך בעיר. כאשר הרכב החשוד זיהה את הלוחמים הוא נסע במהירות לעברם ופגע בשני לוחמים. כתוצאה מהפגיעה לוחם אחד נפצע באורח קל עד בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי בהלל יפה, לוחם נוסף נפצע באורח קל וטופל במקום. 

לוחמי מג"ב ביצוע ירי לעבר הרכב, כתוצאה מהירי חשוד אחד (שנות ה-20, תושב אום אל-פחם) נפגע ופונה באורח אנוש לבית החולים העמק ובהמשך נקבע מותו. החשוד השני (שנות ה-20, אום אל-פחם) שהיה ברכב נפצע באורח קל, קיבל טיפול רפואי במקום ונעצר לחקירה במשטרת ישראל. 

בחיפוש של הלוחמים ברכב נתפס אקדח עם מחסנית, כדורים וכפפות. חבלן משטרה ושוטרי הזיהוי הפלילי הגיעו למקום זיכו את הזירה ואספו ממצאים. מסתמן כי הרקע לאירוע הינו פלילי, מדובר בחשודים המוכרים למשטרה בתחום סכסוכי המשפחות בעיר.

 

נזכיר כי אתמול (ה') כוחות משטרה גדולים פעלו באום אל פאחם לאחר הפרות סדר שאירעו בעיר בעקבות הרצח שאירע בעיר אתמול בבוקר. התקבלו דיווחים על פורעי סדר שהגיעו למתחם בעיר אום אל פאחם בו שהתה לדעתם של הפורעים משפחה המסוכסכת עם משפחתם.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התייחס לאירועים באום אל פאחם ואמר: "לוחמי מג"ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים מאתמול באום אל-פאחם כנגד גורמים עברייניים החושבים שהחוק בידיהם. כך גם לפני שעה קלה כשרכב פרץ מחסום, ניסה לפרוץ נוסף ודרס ופצע שני לוחמים שהשיבו מיידית בירי לעבר הרכב, פגעו בשני חשודים, עצרו אותו ותפסו אקדח בתוכו.‏ משטרת ישראל לא תתכופף ולא תרתע".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "המחבלים שניסו לדרוס את החיילים היו צריכים למות בשטח ולא להיעצר. זה לא קרה בג'נין, או רמאללה, אלא במקום בו צריכה להיות ריבונות ישראלית שאם לא נממש אותה, מי שישלוט באום אל- פחם והיישובים הערבים הם מיליציות טרור. המפכ"ל הכושל צריך ללכת הביתה ואיתו שר הבט"פ שהבטיחו שינוי, אבל הוא קורה לרעה".