בנט והורוביץ נכנעו: הלילה יסתיימו איכוני השב"כ

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו היום כי לא יאריכו את איכוני השב"כ שיפסקו הלילה, בנט והורוביץ התקשו לגייס רוב בכנסת למהלך וספגו ביקורת | "הפעלת האיכונים מחדש תיבחן בהתאם לנסיבות התחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/21 18:31 כח בכסלו התשפב

בנט והורוביץ נכנעו: הלילה יסתיימו איכוני השב"כ
בנט והורוביץ, צילום: MOTI MILROD/POOL

היום (ה׳) בחצות, יפקעו התקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה לשימוש באיכונים סלולאריים ע"י שירות הביטחון הכללי (שב"כ) לאיתור מאומתים בזן האומיקרון. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו להפסיק עם האיכונים, זאת על רקע חוסר היכולת לגייס רוב להחלטה בתוך הקואליציה.

בלשכת ראש הממשלה אמרו כי בהתאם למדיניות שהוגדרה מראש בקבינט הקורונה, לפיה השימוש באיכוני השב"כ ייעשה במשורה ותוך בחינה יום-יומית, ולנוכח הערכת המצב העדכנית, החליטו ראש הממשלה ושר הבריאות, בעצה אחת עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, לא להמשיך בשלב זה בהפעלת האיכונים, שתרמו בשבוע האחרון למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה. "הפעלת האיכונים מחדש תיבחן בהתאם לנסיבות התחלואה, הוסיפו בלשכת בנט.

הורוביץ: "עלינו לשמור על הפרטיות וזכויות האדם"

שר הבריאות ניצן הורוביץ הוסיף: ‏"האיכונים נפסקים. הדגשתי מהרגע הראשון שהשימוש בכלי הזה יהיה מוגבל וקצר מאוד - לימים בודדים, כדי לקבל מידע דחוף לבלימת ההדבקה בווריאנט חדש ולא ידוע. וזה בדיוק מה שעשינו. עכשיו אנחנו מסיימים את זה, כי לצד הגנה על הבריאות, עלינו לשמור על הפרטיות וזכויות האדם, גם בעת חירום".

כזכור, בתוך הקואליציה נמצאו מתנגדים להפעלת איכוני השב"כ, שר המשפטים גדעון סער ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון הצביעו נגד איכוני השב"כ, המתנגד החריף ביותר למהלך היה השר אלי אבידר שאמר השבוע, "אני מתכוון להצביע נגד איכוני השב"כ, מדובר בחצייה של גבול אדום, קו אדום מטורף. הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את הרעות החולות של הממשלה הקודמת. כל אותם אנשים שהתנגדו לאיכון בקדנציה הקודמת, אני מצפה מכל שרי הממשלה להצביע נגד".

"אין מצב שהממשלה הזאת ממשיכה לעשות את מה שהממשלה הקודמת עשתה. לאחר מכן שתתחלף הממשלה מה נעשה? נפגין נגד חוק הסמכויות? נפגין נגד איכוני השב"כ לאחר שאנחנו הכשרנו את זה?. זוהי חציית קו אדום מטורפת".


(אלי אבידר מודיע שיצביע נגד).