במהלך עדותו האחרונה: ניר חפץ פרץ בבכי על הדוכן

הסתיימה עדותו של ניר חפץ בתיק 4000 לאחר ארבעה ימים. בעדותו היום נשאל חפץ על החלטתו להפוך לעד מדינה, כאשר ענה הוא גם פרץ בבכי | נוני מוזס הגיע לבית המשפט לקראת תחילת הדיון בתיק 2000

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/21 11:19 כה בכסלו התשפב

במהלך עדותו האחרונה: ניר חפץ פרץ בבכי על הדוכן
ניר חפץ מעיד, צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

עד המדינה ניר חפץ, בעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו בעת שכיהן כראש ממשלה, הציג היום (ב') את עדותו בבית המשפט המחוזי במשפט, כחלק ממשפט נתניהו. זהו היום הרביעי לעדות, היום האחרון בו יעסוק בתיק 4000. העדות צפויה להימשך בתיקים האלפים האחרים.

בעדותו היום המשיך חפץ לספר על הקשר עם וואלה. בין היתר הוא אמר כי "בוואלה זה היה בשגרה שכמעט תמיד מה שהעברתי הופיע בהומפייג' (דף הבית) במקום בולט, זו היתה דרישה של בנימין נתניהו שנענתה תמיד, לא זוכר מקרה שבו זה לא נענה". הוא שיתף בנוהל שקרה באירועים של שרה נתניהו: "בדרך כלל מי שמפיץ זה הדוברים שהיו איתה או משרד יחסי הציבור של הגוף בו מתבצע הביקור. אני מבצע הפצה נוספת, לאתרים הידידותיים, וואלה בכללם".

"לא ראיתי את עצמי כמי שקשור לשוחד"

חפץ העיד על החלטתו להפוך לעד מדינה: "הייתי עצור 15 ימים. מאחר והופעלו עליי לחצים כבדים  החלטתי שבדומה לאדם שנכנס לניתוח והוא בידיו של הרופא, החלטתי שאני מנתק את שיקול הדעת העצמאי שלי ועושה מה שאומר לי עורך הדין". הוא הוסיף בקשר למצבו: "הרגשתי חלש מאוד קוגנטיבית וגופנית, ולכן זה מה שעשיתי בשבוע הראשון של החקירות".

"מספר ימים אחרי שנעצרתי, כנראה בעקבות הדלפות לתקשורת, ואולי בגלל ששלמה פילבר חתם על הסכם עד מדינה, עו"ד קוסטליץ אמר שהוא לא מייצג עדי מדינה. זה לא הפריע לי כי זה לא היה על השולחן. כאשר חלפו כ-11 או 12 ימי מעצר, הלחץ ירד. לא ראיתי את עצמי כמתווך לשוחד, זה נראה מופרך לחלוטין". לאחר שהמשיך בעדותו עצר חפץ את דבריו, ופרץ בבכי. השופטים הציעו לו לצאת לחמש דקות הפסקה כדי לאפשר לו להירגע ולהמשיך בעדותו.

מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, הגיע היום לבית המשפט, לקראת תחילת הדיון בתיק 2000. התיק העוסק ביחסים בינו לבין נתניהו, והאישום המיוחס למוזס הוא הצעת שוחד.