לא לנשים בהריון: מומחי ה-FDA המליצו לאשר את התרופה לקורונה

ענקית התרופות מרק סיימה את המחקר על התרופה למחלה הנגרמת מנגיף הקורונה, וצוות מומחים במנהל המזון והתרופות האמריקאי המליץ לאשר אותה, תחת שורת הגבלות: חשש פוטנציאלי לפגיעה בעובר ובעצם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/12/21 07:36 כז בכסלו התשפב

לא לנשים בהריון: מומחי ה-FDA המליצו לאשר את התרופה לקורונה
מחלקת קורונה, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נגיף הקורונה שהתפשט בעולם לפני כמעט שנתיים גבה קורבנות רבים, כאשר מספר הווריאנטים והזנים השונים לא מפסיק להפתיע ולהשפיע על רמת התחלואה. אולם אמש (בלילה שבין שלישי לרביעי), הגיעו קצת חדשות טובות. פאנל מומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, המליצו לאשר את התרופה נגד קורונה של חברת התרופות האמריקאית, מרק, תחת שורת אזהרות. 

ברוב של 13 תומכים מול עשרה מתנגדים, המומחים המליצו על התרופה לאנשים לא מחוסנים או בעלי דיכוי חיסוני, זאת עקב היעדר מידע מספק. בנוסף, על פי ההמלצה, יש להימנע משימוש בתרופה בקרב נשים בהיריון או נשים מיניקות, זאת עקב פגיעה פוטנציאלית בעובר או בעצם. יש לציין כי האישור הרשמי של ה-FDA טרם התקבל, אך הוא צפוי להגיע בימים הקרובים בכפוף להמלצת המומחים. 

חיסון נגד קורונה

חיסון נגד קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כיצד פועלת התרופה החדשה לקורונה?

התרופה, שנלקחת באמצעות ארבע קפסולות פעמיים ביום במשך חמישה ימים, מונעת מהנגיף להשתכפל באמצעות החדרת "טעויות" לתוך הקוד הגנטי של הנגיף. פאנל המומחים מתח ביקורת על המחקר, וציין כי הוא קטן יחסית. בימים האחרונים נחשף העולם לווריאנט החדש שהתגלה באפריקה, אומיקרון, אשר מאיים על רמת התחלואה באוכלוסייה ועל יעילות החיסון. על פי הערכות, התרופה החדשה תהיה יעילה גם נגד זנים חדשים של הנגיף. גם פייזר, ענקית החיסונים האמריקאית, צפויה להגיש בשבועות הקרובים את התרופה שפיתחה למנהל המזון והתרפות כדי לקבל אישור רשמי לשימוש.