וירוס האומיקרון הרב הראשי של דרום אפריקה: סגירת ישראל בפני יהודי העולם "נותנת הרגשה של יהודים סוג ב' "

הרב הראשי של יהודי דרום אפריקה: "אל תסגרו את מדינת ישראל בפנינו, צריך לאפשר ליהודי העולם כניסה לארץ בכפוף לבדיקת PCR ותקופת בידוד, בדיוק כמו לאזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/21 10:18 כד בכסלו התשפב

הרב הראשי של דרום אפריקה: סגירת ישראל בפני יהודי העולם "נותנת הרגשה של יהודים סוג ב' "
הרב ד"ר זאב וורן גולדשטיין, צילום: ללא

אחרי שהחליטה הממשלה על סיווג 50 מדינות ביבשת אפריקה כאדומות, ולאחר שוועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה את הצעות ראש הממשלה ושר הבריאות, הצעה שאוסרת על כניסת זרים למדינה למשך שבועיים.

רבה של דרום אפריקה הרב ד"ר זאב וורן גולדשטיין קורא למדינת ישראל להשוות את תנאי הכניסה לישראל בין יהודי העולם לאלו של אזרחי ישראל, לטענתו סגירתה של ישראל בפני יהודי העולם משדרת להם שמדובר ביהודים סוג ב.  "מדינת ישראל היא הבית של כל יהודי בעולם, במיוחד בשעת משבר. סגירה טוטאלית של מדינת ישראל בפני יהודי העולם מאותתת לקהילות היהודיות שמבחינת ישראל הם נחשבים ליהודים סוג ב'. 



הוריאנט החדש לא מבדיל בין יהודי בעל אזרחות ישראלית ליהודי אחר. הדרך הנכונה להיאבק בכניסת הוריאנטים היא על ידי יצירת מנגנון בדיקות יעיל הכולל תקופת בידוד, כפי שהיה בעבר. אל תסגרו את שערי מדינת ישראל בפנינו. זה מדרון חלקלק שעלול לפגוע יותר מאשר להועיל. אני קורא לראש הממשלה ולחברי קבינט הקורונה לחשוב שוב על ההשלכות לפני קבלת ההחלטה."

כזכור, על פי ההחלטה של וועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים. כמו כן על פי הצעת ההחלטה ישראלים יורשו להיכנס לישראל ממדינות אדומות, בהתאם לשתי בדיקות PCR שליליות, כאשר הבדיקה הראשונה תיעשה עם העלייה למטוס, והשניה לאחר שהות בבידוד במלונית קורונה שרק לאחריה יוכלו אזרחים השבים לישראל לעבור לבידוד ביתי, עד לקבלת תוצאה שלילית ולהשתחרר מבידוד.