בנט על זן הקורונה הדרום-אפריקאי שהתגלה בישראל: "מצב חירום"

מומחה לנגיפים מזהיר כי מדובר בזן עם "מאפיינים מטרידים של מספר המוטציות וקצב העלייה שלו". ראש הממשלה יקיים מסיבת עיתונאים, "עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו". נוסעת שהתגלתה חיובית לזן ברחה ונתפסה על ידי המשטרה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/11/21 11:30 כב בכסלו התשפב

בנט על זן הקורונה הדרום-אפריקאי שהתגלה בישראל: "מצב חירום"
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ו') כי זוהה בישראל הווראינט החדש של נגיף הקורונה שהתגלה במדינות דרום אפריקה. עוד נמסר כי מדובר כרגע בחוזר ששב ממלוואי ובנוסף קיים חשד לעוד שני מקרים של שבים מחו"ל שממתינים לתוצאות הריצוף שלהם והם נשלחו לבידוד. 

מקרה נוסף של הווריאנט החדש התגלה בגופה של עובדת זרה, אשר נסעה באוטובוס מהמרכז לאילת, שם היא עובדת בבית מלון. כאשר נשלח אמבולנס לאסוף אותה, היא ברחה ונתפסה מאוחר יותר על ידי המשטרה. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי החקירה נמצאת בעיצומה אחר מגעים נוספים, ומבטיחים לעקוב אחר המצב ולעדכן את הציבור בהתפתחויות.

אמש, (ה') ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל את הנחיות מערכת הבריאות והחליט להגדיר את מדינות דרום אפריקה כמדינות אדומות. כמו כן, הנחה בנט לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל. על זן הקורונה החדש, B.1.1529, מדענים אומרים כי יש לפחות עשר מוטציות שחלקן אינן מוכרות להם. 

הווירולוג ומומחה הנגיפים, ד"ר אורן קובילר, מאוניברסיטת תל אביב מסביר כי מדובר בווריאנט עם "מאפיינים מטרידים של מספר המוטציות וקצב העלייה שלו. לכן, נכון היה לעצור את הטיסות אך למרבה הצער זה לא נעשה מוקדם מספיק והווריאנט כבר כאן. עם זאת, אנחנו עדיין לא יודעים עליו יותר מדי ולכן יש להיזהר בתגובתנו". 

בנט: "הווריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא"

ראש הממשלה ערך דיון בעניין יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי מקצוע נוספים. "הווריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא", אמר, "אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע. בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה - נדע האם הווריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, האם זה קטלני יותר או לא, איך זה משפיע על ילדים, וכיו"ב". 

"עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה, עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים". עוד הוסיף כי מדינת ישראל כרגע בפתח של מצב חירום, וביקש היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון. 

(ראש הממשלה לקח את בנו דוד לחיסון ראשון)
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן