רפורמת היבוא מתקדמת: אושרו 40 מוצרים נוספים

עדשות למשקפיים ומשקפי שמש, מצתים, אופניים וכלים מזכוכית הם רק חלק מהמוצרים שאושרו לייבוא לפי התקינה הבין לאומית. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ברכה: "יתבטא בהורדת יוקר המחייה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/11/21 14:40 כ בכסלו התשפב

רפורמת היבוא מתקדמת: אושרו 40 מוצרים נוספים
השרה ברביבאי, הרפורמה מתקדמת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אישור רפורמת הייבוא הביא עימו בשורה חגיגית ליבואנים הישראלים שהחלו להעביר לצוותים המקצועיים של מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מוצרים רבים לבחינה על פי התקינה הבינלאומית.

בין 40 התקנים הנוספים שנבחנו עד כה ונמצאו כמתאימים, אושרו מוצרים צרכניים כגון משקפיים – עדשות ראיה ומשקפי שמש, אופניים, מצתים, וכן ציוד מגן אישי, אלקטרודות, מערכות צנרת מים לבניינים, מצברים ועוד. 

תקנים אלו מצטרפים לרשימת התקנים הארוכה, המונה מעל 200 תקנים,  אשר כבר אושרה ונמצאה כמתאימה, הכוללת, בין היתר, את המוצרים הבאים: מוצרי חשמל לבית (מקררים, מכונות כביסה, מדיחי כלים, תנורים גופי תאורה ועוד), מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי ילדים (צעצועים לילדים מעל גיל 3, עגלות תינוק, מיטות ולולים, נדנדות, כסאות גבוהים ועוד), מוצרי פנאי וספורט, מוצרים לבית ועוד.

רפורמה זו מתבצעת במקביל לרפורמה גדולה נוספת בתחום, המאפשרת יבוא לישראל גם על בסיס הצהרת יבואן, כי המוצר עומד בדרישות התקן הרשמי הישראלי, וזאת במקום משטר הבדיקות בכניסה שהונהג עד היום. 

על פי הרפורמה הגדולה, את כל המוצרים שחל עליהם תקן רשמי ישראלי, פרט למוצרים מסוכנים במיוחד כגון מוצרי כיבוי אש, מוצרי גז ועוד, ניתן לייבא על בסיס הצהרה כי המוצר עומד בכל דרישות התקן הרשמי החלות עליו, כך שאינו מסכן את הצרכנים בטיחותית או בריאותית. צעד זה יצמצם את עלויות היבוא ויקצר את זמן העיכוב בנמלים.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי אמרה בעקבות התקדמות הרפורמה: "אנו מובילים באינטנסיביות את מימוש רפורמת הייבוא, שתצא לדרך ביוני 2022 וממשיכים להרחיב את רשימת המוצרים הנכללים בה, על סמך עמידה בתקנים בינלאומיים ותוך שמירה מלאה על בטיחותם של תושבי ישראל. אנו מצפים שהמאמץ יתבטא בהגדלה של מספר היבואנים, הגברת התחרות, בגיוון המוצרים והורדת יוקר המחייה"