בגלל כלי רכב מזהמים: שופרסל נקנסה ב-3 מיליון שקל

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך כ-3 מיליון שקל על חברת שופרסל, בעקבות הפרה של הוראות חוק אוויר נקי למניעה ולצמצום של זיהום אוויר מצי כלי-הרכב של החברה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/11/21 11:59 יח בכסלו התשפב

בגלל כלי רכב מזהמים: שופרסל נקנסה ב-3 מיליון שקל
משאית שופרסל, קנס חריג מאוד, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

אחרי החקירה ברשות התחרות של ראשי החברה, שופרסל ממשיכה את התקופה הרעה שלה, כאשר היום הודיעה המשרד להגנת הסביבה, כי בתום הליך פיקוח ואכיפה שביצע הוחלט להטיל עליה עיצום כספי חריג בסך 2.97 מיליון שקל, זאת בעקבות הפרה של הוראות למניעה וצמצום של זיהום אוויר מצי כלי הרכב של החברה. 

ההוראות שהופרו עוסקות בחובת השימוש בהנעה חלופית, חובת אישור וקיום הכשרה לנהיגה חסכונית, חובות הודעה ודיווח וכן חובת מינוי איש קשר מטעם החברה ליישום ההוראות שהוטלו על החברה מכוח חוק אוויר נקי.

במהלך סיור ביקורת שערך המשרד להגנת הסביבה במשרדי החברה ובשטח התפעולי שלה במהלך 2019 נמצא, כי החברה לא הצטיידה בהנעה חלופית כנדרש ממנה בהוראות. 

ההוראה מחייבת את שופרסל לעשות שימוש באמצעי הנעה חלופית בצי כלי הרכב שלה באופן שלא יפחת מ-2% בכל רכב בהנעה חלופית החל מ-1 בינואר 2019, והדיווח שנמסר לא תאם את המציאות בשטח. 

החברה אף הפרה הוראות נוספות כמו אי הגשת תוכנית הכשרה לנהיגה חסכונית, אי פרסום נתונים לציבור בשקיפות הנוגעים לדוח הפליטות השנתי של צי כלי הרכב שברשותה ועוד. לאור הפרות אלה, הוטל עיצום כספי על החברה בסך כולל של כ-3 מיליון שקל.

סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן-דוד אמר כי, "האחריות לעמידה בחוק ושמירה על הסביבה מוטלת על כלל הגופים, הציבורים והפרטיים, לשם שמירה על בריאות כולנו ועל הסביבה. חברת שופרסל לא מילאה אחר ההוראות שניתנו לה, ומשום כך נקנסה. נמשיך לפקח ולאכוף ונבצע ביקורות כדי לבדוק שהחברות עומדות בהוראות שניתנו להן ופועלות להפחתת הסיכון לציבור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן