בנט שוחח עם בני משפחת אוקנין: "עומד לרשותם בכל שעות היממה"

ראש הממשלה שוחח בשנית עם משפחתם של בני הזוג ממודיעין שנעצרו בטורקיה בחשד לריגול, ועדכן ב"מאמצים הנעשים מסביב לשעון", בהובלת משרד החוץ, במטרה להביא את הנושא לפתרונו בהקדם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/21 14:51 יג בכסלו התשפב

בנט שוחח עם בני משפחת אוקנין: "עומד לרשותם בכל שעות היממה"
בנט, צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (ד') בשנית, עם משפחתם של נטלי ומורדי אוקנין, אשר שוהים במעצר בטורקיה מאז השבוע שעבר. בנט ביקש לחזק פעם נוספת את בני המשפחה, אשר "מתמודדת עם סיטואציה מורכבת בימים אלו, ולהביע את עמידתו עמם".

בנט ביקש לחזק פעם נוספת את בני המשפחה

בנוסף הודה בנט הודה למשפחה "על התנהלותה האחראית והמאופקת, נוכח מורכבות הסוגיה". בנט עדכן במאמצים הנעשים בהובלת משרד החוץ ובכל הממדים, במטרה להביא את הנושא לפתרונו בהקדם. ראש הממשלה ביקש מהמשפחה להחזיק מעמד וציין, כי צוות לשכתו "עומד לרשותם בכל שעות היממה לכל צורך". 

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה בתחילת השבוע, אמר בנט: "שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו בנושא במהלך סוף השבוע. מדובר בשני אזרחים תמימים שנקלעו, בטעות, לסיטואציה מורכבת. שוחחתי אתמול עם המשפחה, ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".


(דברי בנט בפתח ישיבת הממשלה)

שר הפנים הטורקי: הזוג ביצע פשע שאפשר לקרוא לו 'ריגול צבאי ומדיני

שר הפנים של טורקיה סולימאן סוילו סיפק אתמול התייחסות ראשונה לסיבה בגינה נעצרו בני הזוג אוקנין ממודיעין. בפגישה שערך עם שר הפנים המונגולי התייחס השר הטורקי לפרשה ואמר כי התביעה המקומית חושדת שבני הזוג ביצעו פשע "שאפשר לקרוא לו 'ריגול צבאי ומדיני'".

על פי פרסום ב-ynet הבוקר, נראה כי בישראל צריכים לדאוג ממאבקים פנים טורקיים. שר הפנים הטורקי הוא בכיר מאוד בממשל הנשיא הטורקי, והוא גם סגן יו"ר מפלגת הצדק והפיתוח של ארדואן. עם זאת, סוילו לא נחשב למקורבו של ארדואן אך הוא כן רואה עצמו כאחד מיורשיו האפשריים של ארדואן, שבתקופה האחרונה מתרבים הדיווחים על אפשרות שלא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות שתתקיימנה בעוד כשנתיים. יחד עמו במאבקים עומדים ראש המודיעין הלאומי הקאן פידאן ושר ההגנה חולוסי אקאר.

דבריו של סוילו חשפו גם את הקשר לבית המשפט הטורקי, שטיפול שלו עלול לדחות את פתרון המשבר שכן הוא פועל בצורה איטית. נראה כי לכל הפחות, בטורקיה נחושים להשאיר את הפרשה על סדר היום.