ההסתבכות והמעצר בטורקיה | הערכה: הזוג הישראלי יגורש ארצה

בני הזוג בשנות ה-40 לחייהם מהעיר מודיעין נעצרו במהלך שיט לאחר שנחשדו כי צילמו את ארמונו של הנשיא הטורקי. עורך דינם קורא לשר החוץ לפעול לשחרורם: "לעשות כל שניתן על מנת שאזרחים ישראלים לא יימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/21 20:55 ז בכסלו התשפב

ההסתבכות והמעצר בטורקיה | הערכה: הזוג הישראלי יגורש ארצה
ארמון בטורקיה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

זוג ישראלים, נהגי אגד ממודיעין בשנות ה-40 לחייהם נעצרו במהלך השבוע בטורקיה בחשד שצילמו את ארמונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן באיסטנבול. בכלי תקורת בטורקיה פורסם הערב (ה') כי ההערכה היא שבני הזוג יגורשו מחר לישראל. עורך הדין שמייצג את השניים, ניר יסלוביץ, אמר היום כי הצילום נעשה בתום לב: "מעצר מרשיי מיותר, כל 'חטאם' נעוץ בכך שצילמו את ארמונו של ארדואן במהלך שיט תמים".

במכתב אותו העביר לשר החוץ יאיר לפיד, קרא עורך הדין יסלוביץ לפעול לשחרורם. "בני הזוג צילמו בשעה שהספינה עברה בסמוך לארמון, מה שמלמד על פעולה שנעשתה בתום לב, כאקט תיירותי, ולא כאקט 'עברייני' המצדיק שלילת חירות במדינה זרה. זהו מקרה חריג, ועל משרד החוץ לעשות כל שניתן על מנת שאזרחים ישראלים לא יימצאו במעצר מחוץ לגבולות המדינה על לא עוול בכפם".

בכיר טורקי אמר היום ל"ישראל היום" כי במדינתו חושדים בישראלים בשל פרשת מעצר 15 סוכני המוסד הפלשתיניים בטורקיה. "הפרשה הפכה את כל מה שנוגע לחשד לפשעים ישראליים בטורקיה, להרבה יותר רגיש". 

על הארמון שצולם, אמר אותו בכיר: "המתקן שהם צילמו מאובטח היטב 24/7 מכל כיווניו, ואם מצלמים ממרחק קצר - זה הופך לבעיה. כשמצלמים עלולים להילקח לתשאול כי מדובר במתקן מאובטח. ההליך הוא לא בכוונה נגד ישראלים, אלא נגד כל אדם מכל מדינה שיבצע פעולה כזו בסמוך למעון הנשיאותי. אנחנו מקבלים בברכה את התיירים הישראלים ושמחים לראותם בטורקיה".

נזכיר כי לפני כשלושה שבועות פורסם בעיתון הטורקי "סבאח" שנחשב למקורב מאוד לנשיא טורקיה, כי כוחות מודיעין ניהלו במשך שנה מצוד אחרי אנשי מוסד ועצרו לא פחות מ-15 פעילים בארגון. בהמשך נכתב כי כי רוב העצירים הודו במיוחס להם, ובכך שריגלו עבור המוסד למשך תקופה מסוימת. 

(הדיווח על מעצר סוכני המוסד, "כאן חדשות")

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן