פרקליטי נתניהו למנדלבליט: יש לחקור את ההדלפות לתקשורת

אחרי שאתמול נחשפו במהדורות החדשות עוד פרטים מתוך חקירות עדים במשפט נתניהו, עורכי דינו פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את ההדלפות | "תזמון ההדלפות מעורר חשש כבד כי הוא נועד להשפיע על העדויות באופן פסול"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/11/21 15:32 יב בכסלו התשפב

פרקליטי נתניהו למנדלבליט: יש לחקור את ההדלפות לתקשורת
נתניהו בבית המשפט, צילום: Emil Salman/POOL

עורכי הדין של נתניהו נגד ערוצי התקשורת: אחרי גל של הדלפות מתוך חקירות העדים בתיקי נתניהו והדחייה הדרמטית הבוקר בעדותו של עד המדינה ניר חפץ בעקבות עדות חדשה של הדס קליין במשטרה, החליטו עורכי הדין של נתניהו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

במכתב חריף ששלחו ליועמ"ש דרשו עורכי דינו של נתניהו לפתוח בחקירה פלילית בחשד לביצוע הדלפות פליליות מתוך חקירות נתניהו, בדגש על חקירה באופן מיידי לאיתור המדליפים של תוכן השלמות החקירה לאמצעי התקשורת השונים. 

עורכי הדין הוסיפו ואמרו כי: "תזמון ההדלפות מעורר חשש כבד כי הוא נועד להשפיע על העדויות באופן פסול ולא תקין ואף להביא לתיאום גרסאות. מבול ההדלפות בתיק שבנדון הוא חסר תקדים והרסני לניהול משפט הוגן, בימים האחרונים ממש, מתקיים מסע הדלפות אינטנסיבי ופסול שמקורו במאשימה או במי מעדיה. אתמול היינו עדים לשיאו של מסע ההדלפות – שהגיע לממדים מפחידים ממש".

לסיום כתבו עורכי הדין: "לטיפולך המהיר נודה. נוכח ההשלכות שיש לדברים על ההליך המשפטי המתנהל, נבקש כי החקירה תמוצה. בימים הקרובים, וכי ממצאיה יועברו לעיוננו על מנת שנוכל לכלכל את צעדינו בנושא". 

כזכור, היום היה צפויה להתחיל עדותו של ניר חפץ אך בסופו של דבר בעקבות עדות חדשה שהתקבלה אתמול (ב') ופורסמה בחדשות 12 לפיה לכאורה קיבלה שרה נתניהו צמיד זהב יוקרתי בשווי 46,500 דולר מהמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, העדות תידחה לשבוע שעבר. הפרסום אמנם נוגע לתיק 1,000 אך כאמור יכולות להיות לו לא מעט השלכות. מי שעומדת מאחורי הטענות היא הדס קליין שהייתה עוזרת צמודה של המיליארדר ארנון מילצ'ן, קליין העידה על מתן הצמיד ופרסום העדויות הביא את צוות ההגנה של נתניהו לבקש דחייה הדיון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן