משפט נתניהו | הפרקליטות תעביר להגנה שיחות נוספות של ישועה

שופטי בית המשפט המחוזי הורו לפרקליטות להעביר לעורכי דינו של ראש הממשלה ממצאים נוספים על התכתבויות ושיחות של עורך "וואלה" לשעבר עם פוליטיקאים נוספים. הדבר יעשה למרות התנגדות התביעה, ועשוי להביא עיכוב נוסף בהתקדמות ההליך המשפטי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/21 18:49 כט בסיון התשפא

משפט נתניהו | הפרקליטות תעביר להגנה שיחות נוספות של ישועה
אילן ישועה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים, הדן בתיקי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוציא היום (ד') הוראה חדשה לפרקליטות שעשויה לסייע להגנה. על הפרקליטות להעביר לידי עורכי דינו של נתניהו שיחות והתכתבויות נוספות של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, עם פוליטיקאים וגורמים שונים. מדובר בשני השיגים עבור ההגנה, האחד הוא מתן אינפורמציה רבה עבורם שהייתה חבויה מהם עד כה, והשני הוא עיכוב נוסף בהמשך הדיון היות ומדובר בחומר רב שיש לעיין בו.

השיחות של ישועה כוללת חילופי דברים בינו ובין גורמים פוליטיים, דוברים, אנשי עסקים, גורמי פרסום, גורמי תקשורת וגורמים מרשויות האכיפה. כל אלו נועדו לחשוף כמה היה מעורב ישועה בסיקור שהיה באתר בשנים שבהם ערך אותו. לפי הוראת השופטים על הפרקליטות להעביר להגנה את כל החומר הרלוונטי עד ליום ראשון,  27 ביוני, בעוד כשבועיים וחצי. בהגנה גם ידרשו למנוע הגעה של עדים נוספים לדוכן עד שיסיימו לעבור על החומר שהתקבל ולערוך לישועה חקירה.

בהוראת השופטים נכתב: "נקודת המוצא העובדתית לדיון היא כי במהלך חקירתו של מר ישועה, עלה כי במכשיר הטלפון של העד מצויות התכתבויות הרלוונטיות לעניין, אשר לא נמסרו להגנה כחומר חקירה. "התכתבויות כאמור הוגשו כראיה על ידי ההגנה, בלא מחלוקת כלשהי מצד המאשימה לעניין הרלוונטיות שלהן. בנסיבות אלה, יש יסוד לטענת ההגנה לפיה חומר החקירה שנמסר לידיה הוא חלקי". לאחר קבלת ההוראה בפרקליטות שוקלים לערער על ההחלטה, היות ומדובר בחומר רב, דבר שיכביד על הדיון, ואף יעכב אותו זמן רב.

  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן