תיאטרון ירושלים סירב לקיים מופע לנשים, סגנית ראש העיר מאיימת: נשלול תקציבים

תיאטרון ירושלים סירב להשכיר אולם לאולפנה בנווה צוף אחרי שהבינו כי יקיימו מופע לנשים בלבד וטענו: הדבר מנוגד למדיניות ולתקנון שלנו. חגית משה מאיימת בתגובה: "נעמיד את ראשי התיאטרון לבירור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/21 11:24 יב בכסלו התשפב

תיאטרון ירושלים סירב לקיים מופע לנשים, סגנית ראש העיר מאיימת: נשלול תקציבים
תיאטרון ירושלים, נגד מופע לנשים בלבד, צילום: Kobi Gideon/Flash90

אולפנת בני עקיבא "שירת הים" בנווה צוף הוכתה בתדהמה בשבוע שעבר כשתיאטרון ירושלים סירב להשכיר להם אולם לקיום מופע לנשים בלבד, בטענה שמדובר באירוע שאופיו מנוגד למדיניות ותקנון התיאטרון. בעקבות הביטול הודיעה סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה כי קוראת לבחון מחדש ולחיוב את הפסקת התקציבים לתיאטרון.

בשנים האחרונות מקיימת האולפנה למחול וליצירה יהודית ערב מיוחד בו הן מעלות בפני התלמידות, הצוות החינוכי והאימהות מופע שכולל שירה, מחול ונגינה, מופע שלפי האולפנה נושא בשורה של העצמה נשית ונערך מדי שנה בתיאטרון ירושלים. אחרי שנת הפסקה בגלל הקורונה, חשבה האולפנה לקיים שוב את הערב אך לתיאטרון ירושלים היו תכניות אחרות. 

האולפנה פנתה לתיאטרון ירושלים בבקשה לשכור את האולם הגדול במטרה לקיים שם את המופע במהלך חודש ינואר הקרוב ובתחילה נענתה בחיוב. באולפנה אומרים כי ברגע שהתיאטרון הבין שמדובר במופע לנשים בלבד, החל מסע תירוצים לביטול האירוע, בתחילה בשלל טענות, ולבסוף הודו שמדובר באירוע שמנוגד למדיניות וכללי התיאטרון. יש לציין כי בשנים הקודמות התיאטרון היה מודע לכך שמדובר במופע שפתוח לנשים בלבד, והסכים לכך בלי בעיות מיוחדות. 

בעקבות פניית 'כיפה', אמרה סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך חגית משה כי "הדרת בנות האולפנה על ידי תיאטרון ירושלים הוא דבר שלא יעלה על הדעת. תיאטרון ירושלים הוא מוסד תרבות ולכן אין לעומדים בראשו שום סמכות לחנך את העם. ישנו ציבור עצום של נשים המעוניין באירועים על פי דרכיהן ואמונתיהן שצורכים תרבות בדרך שונה מהכלל ומגיע להן לקיים את האירועים הללו", טענה יו"ר הבית היהודי והוסיפה כי, "אני קוראת לראש העיר ולוועדת התמיכות להעמיד את ראשי התיאטרון לבירור ובמידה ואינם יחזרו בהם מהחלטתם, לבחון לחיוב את הפסקת הזרמת תקציבים מצד עיריית ירושלים".

 

"חוסר סובלנות על רקע דתי"

"חוסר סובלנות על רקע דתי" צילום: מכתב נציגי ההורים

במכתב שפרסמו נציגי ההורים ב'שירת הים' שהגיע לידי 'כיפה', הם טוענים כי מדובר ב"עוגמת נפש גדולה שנגרמה לנו ולתלמידות בשל ביטול המופע". בנוסף אומרים ההורים כי בשל ביטול האירוע, האולפנה תפסיד כספים רבים בניסיון למצוא מקום אחר בלחץ של זמן, מקום שיוכל להתאים לדרישותיהן. "חבל שבתקופה שבה הסבלנות, הכבוד לאחר וקבלת השונה הם ערכים שעליהם אנו מחנכים את ילדינו ותלמידותינו, ישנו חוסר סבלנות לדעות של האחר במיוחד על רקע דתי", סיכמו ההורים.  

ברשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא אמרו היום ל'כיפה' כי "אנו רואים זאת בחומרה שמקום ציבורי מסרב לארח מופע שישולם עליו טבין ותקילין רק בגלל אורח החיים של התלמידות והרצון שלהן להופיע בפני נשים בלבד, זוהי אטימות ממדרגה ראשונה וחוסר סובלנות לצרכי אחרים".

מתיאטרון ירושלים טרם התקבלה תגובה.