לפיד: "אנחנו מטפלים בשחרור בני הזוג מטורקיה מסביב לשעון"

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום למשבר עם טורקיה ולחוק להגבלת כהונה אותו מקדם סער: "בשביל זה הקמנו ממשלה" | לפיד נשאל האם אחד מחברי הכנסת יעז להתמודד מולו וענה: "שיחשבו טוב טוב לפני שהם עונים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/11/21 14:52 יא בכסלו התשפב

לפיד: "אנחנו מטפלים בשחרור בני הזוג מטורקיה מסביב לשעון"
יאיר לפיד, צילום: Oliiver Fitoussi/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד נשא דברים היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה, לפיד התייחס למשבר עם טורקיה שם עצורים זוג הישראלים שצלמו את ביתו של אסד. "לפיד ביקש מכלי התקשורת: "לא שווה בשביל כותרת לסכן אותם".

"אני רוצה לפתוח בעניין בני הזוג בטורקיה", אמר לפיד, ןסיפר: "אנחנו מטפלים בשחרורם מסביב לשעון ובדרגים הגבוהים ביותר. כל  הדיבור התקשורתי בנושא רק גורם נזק. אני מבקש מכל השרים והח״כים וגם מהתקשורת: תחשבו שזה לא נטלי ומורדי אלא אמא ואבא שלכם בכלא בטורקיה. שזו לא שירז, אלא הבת בת ה-20 שלכם בבית, עם אח בן 5 על הספקטרום. לא שווה בשביל כותרת לסכן אותם. תנו לנו לעבוד".


 
על החוק להגבלת כהונה אמר שר החוץ: "אתמול העברנו בוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת קדנציות לראש הממשלה. הבטחנו וקיימנו. יש עתיד נלחמת על החוק הזה מיום הקמתה. בשביל זה הקמנו ממשלה. בשביל לעשות את כל הדברים שהבטחנו לאזרחי ישראל. זה לא סוף התהליך, יש עוד דרך לעשות, אבל אם רוצים לשנות את המדינה – זו הדרך. להקים ממשלה, להעביר תקציב, ואז ללכת ולהתחיל לקיים את ההבטחות אחת אחת.
 
את החוק הזה אנחנו מעבירים יחד עם שר המשפטים, גדעון סער, שהוביל מהלך חכם ומדויק. עבודה משותפת, בדיאלוג הדוק. כמו שאת התקציב העברנו עם השר ליברמן, ואת השיוויון בנטל נעביר עם השר גנץ".

לפיד שהודיע השבוע על בחירות לראשות המפלגה נשאל במסיבת העיתונאים האם מישהו מחברי הכנסת ברשימת יש עתיד יעז להתמודד מולו על ראשות המפלגה וענה בחיוך: "שיחשבו טוב טוב לפני שהם עונים".

"אחרי חמישה חודשים אנחנו מובילים את העולם במאבק בקורונה. המספרים מדברים. בעולם נגיף הדלתא משתולל, בישראל יש פחות מ-150 חולים קשים. העברנו שורה של רפורמות שישנו את מדינת ישראל. רפורמת המטרו היא פרוייקט התשתית הגדול ביותר בתולדות המדינה, ישראל סוף סוף נאבקת במשבר האקלים, הצלנו את שלטון החוק בישראל", אמר לסיום.