מתחיל לעבוד: ראש השב"כ רונן בר נפגש עם גורמי ביטחון במצרים

בר נועד עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל. משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "לא מתייחסים ללו"ז ראש השב"כ". מוקדם יותר פורסם כי משלחת ישראלית הגיע לקהיר כדי לדון במספר סוגיות בין המדינות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/11/21 18:50 י בכסלו התשפב

מתחיל לעבוד: ראש השב"כ רונן בר נפגש עם גורמי ביטחון במצרים
ראש השב"כ, רונן בר, צילום: פלאש 90

קצת יותר מחודש מאז נכנס לתפקידו, ראש השב"כ החדש רונן בר קיים היום (א') ביקור עבודה ראשון במצרים. בר נועד עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל. בשירות הביטחון הכללי מסרו בתגובה כי הם "לא מתייחסים ללו"ז ראש השב"כ".

מוקדם יותר פורסם כי משלחת ישראלית הגיעה הבוקר לקהיר, לפגישה עם בכירים מצרים בסוגיות ביטחוניות אזוריות. החל מחיזוק הקשרים בין ישראל למצרים ועד ההסדרה ברצועת עזה. כמו כן פורסם כי היועץ לביטחון לאומי איל חולתא נמנה על המשלחת הישראלית.

בשבוע שעבר נערך מפגש של הוועדה הצבאית המשותפת לצה״ל ולצבא מצרים, במסגרתו דנו בסוגיות הדדיות בין הצבאות. בראש המשלחת מטעם צה"ל עמדו ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן, וראש חטיבת קשרי החוץ, תת-אלוף אפי דפרין. במהלך פגישת הוועדה, נחתם תיקון להסכם המסדיר את נוכחותם של כוחות משמר באזור רפיח לטובת הגברת האחיזה הביטחונית של צבא מצרים באזור זה. התיקון אושר על ידי הדרג המדיני.

לפני כעשרה ימים דיבר ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל עם עיתונאים ישראלים בוועידת האקלים בסקוטלנד וטען כי מדינתו מנסה להגיע לרגיעה בין חמאס לישראל, וכל עסקה להחזרת הבנים תכלול גם שחרור מחבלים פלשתינים מבוגרים. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן