לראשונה מאז הקורונה: תרבות יום א' חוזרת

שר הביטחון גנץ ושר התרבות טרופר בירכו על חידוש תרבות יום א' לחיילי צה"ל לראשונה מאז הקורונה: "ביטוי לחשיבות החינוך והחיבור בין צה"ל לחברה הישראלית והתרבות הישראלית". כבר היום: מאות חיילים צפו בהצגות בירושלים ובתל אביב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/11/21 18:21 י בכסלו התשפב

לראשונה מאז הקורונה: תרבות יום א' חוזרת
גם תרבות יום א'. , צילום: Gershon Elinson/Flash90

לאחר שנה וחצי של הפסקה, תרבות יום א׳ חוזרת: כך החליטו היום (א') בצה"ל ושר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר, ברכו על כך. כבר היום הגיעו לראשונה מאות חיילים לשתי הצגות בתיאטרון פסיק בירושלים ובתיאטרון הבימה בתל-אביב.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי, "תרבות יום א' הפכה למוסד שנותן לחיילי צה"ל רגע של נחת, לפני החזרה לשגרה המבצעית, ובעת הזו היא מקבלת גם משנה חשיבות בסיוע למוסדות התרבות והחזרתם לשגרת פעילות תוך התאמות למציאות הבריאותית".

"מדובר בהחלטה שנותנת ביטוי ערכי לחשיבות החינוך, והחיבור של צה"ל לחברה הישראלית ולתרבות הישראלית", אמר שר הביטחון בני גנץ. 

תרבות יום א׳ הוא פרויקט תרבות צה"לי שהוקם ב-1987, במסגרתו משתתפים חיילי סדיר באירועי תרבות שונים כגון הופעות, הצגות ומופעי תאטרון, וכמו כן יוצאים לסיורים לימודיים במגוון תחומים. מטרת הפרויקט היא לחשוף את חיילי צה"ל לתכנים חינוכיים וערכיים בצורה יצירתית ובלתי פורמלית, המפתחת ומעניקה לחיילים ערכים, ידע מוסר ומורשת בצורה מהנה וחווייתית.

בשל מגפת הקורונה הופסק הפרויקט, והחל מהחודש הקרוב הוא יתחדש וימשיך לפעול. הפרויקט מהווה מקום מפגש ייחודי של קבוצות ומגזרים שונים בחברה הישראלית, ותורם ללכידות וגיבוש ושובר שגרה. עבור רבים מחיילי צה"ל, תרבות יום א' מהווה מפגש ראשוני עם מוסד תרבותי ומעניקה חוויה ייחודית.

כעת צפויים אלפי חיילים לפקוד את התאטראות ברחבי הארץ וליהנות מההצגות החדשות. הפרויקט מיועד לכלל חיילי צה"ל לפי תעדוף שנקבע על ידי אגף כוח האדם וחיל החינוך והנוער.

"עוצמתו של צה״ל אינה מושתתת על כלי הנשק המשוכללים או הטכנולוגיה המתקדמת בלבד", אמר ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, "אלא על ההון האנושי שלו, האנשים והרוח. בתקופת הקורונה נאלצנו לעצור את ימי התרבות, וכעת אנו שמחים לחזור, שמחים שאלפי חיילים יחזרו ליהנות מידי שבוע מאירועי תרבות מגוונים".