נטפליקס תעשה עלייה? 45 מיליון שקל יוענקו להפקות סדרות זרות שיגיעו ארצה

בשיתוף פעולה מיוחד של חמישה משרדי ממשלה, יחולקו 45 מיליון שקלים בשנתיים הקרובות כדי לעודד הפקות זרות לצלם בארץ. לפי הנוהל החדש, הפקה זרה שתעשה זאת, תזכה להחזר הוצאות בגובה של 25 אחוזים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/11/21 15:55 י בכסלו התשפב

נטפליקס תעשה עלייה? 45 מיליון שקל יוענקו להפקות סדרות זרות שיגיעו ארצה
בקרוב תעבוד מישראל? גל גדות, צילום: Mendy Hechtman/Flash 90

האם ישראל בדרך לגל של הפקות זרות לסרטים וסדרות בארץ? לא בטוח, אבל מההצעה שאושרה היום (א') בישיבת הממשלה, זה מאוד ייתכן. במסגרת ההחלטה, יוקצה סכום של 45 מיליון שקל לשנתיים הקרובות, אשר ישמש להפקת סרטים וסדרות זרות בישראל. הסיוע יינתן במסלול מענקים מיוחד של הרשות להשקעות שבמשרד הכלכלה והתעשייה, במסגרתו, הפקות זרות שיצולמו בישראל יוכלו לקבל מענקים כספיים לחיזוק התעשייה בישראל.

במשרדי הממשלה טוענים כי מדובר ב"צעד חשוב, שמביא איתו בשורה משמעותית". אחת המטרות המשמעותיות לצעד זה לפי המשרדים הוא "מיתוגה החיובי של ישראל בעולם כמוקד לצילום סרטים וסדרות בינלאומיים", זאת תוך שימוש במשאבי הטבע ואתרי צילום הייחודיים הקיימים בישראל. בנוסף, הבאת הפקות זרות ארצה תעניק פרנסה לישראלים רבים שייקחו בהן חלק.

במסגרת ההחלטה, כל הפקה אשר תגיע לצלם בישראל תזכה להחזר הוצאות בגובה של 25%. בשנת 2022 יוקצו 24 מיליון שקלים , מתוכם 4.5 מיליון מתקציב משרד הכלכלה והתעשייה, סכומים דומים יוקצו ממשרד התיירות, משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט ועוד 6 מיליון שקלים מתקציב משרד האוצר. ב-2023 יוקצו 21 מיליון שקלים.

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך על אישור ההצעה ואמר כי "מדובר בבשורה משמעותית עבור אנשי התרבות הישראלים ועבור היותה של התרבות הישראלית מנוע כלכלי וחברתי משמעותי. משיכת הפקות גדולות לישראל יתרמו לתדמית המדינה, להיותה מרכז של יצירה תרבותית ותאפשר לעובדות ועובדי עולם התרבות הישראלי עוד אפיקי תעסוקה ויצירה. אני מודה לשרים שנרתמו למהלך הטוב הזה".