הלהיט הבא של נטפליקס יצולם בישראל? | הממשלה מתכננת להקצות מיליונים להפקות זרות בישראל

משרדי התרבות והספורט, האוצר והתיירות, ומשרדים נוספים סיכמו להעלות בקרוב להחלטת ממשלה נוהל שמטרתו לעודד הפקות זרות בישראל. 24 מיליוני שקלים יוקצו למהלך בשנה הבאה ובשנת 2023 יוקצו 21 מיליוני שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 16:31 ז בכסלו התשפב

הלהיט הבא של נטפליקס יצולם בישראל? | הממשלה מתכננת להקצות מיליונים להפקות זרות בישראל
נטפליקס, צילום: shutterstock

משרדי התרבות והספורט והכלכלה בשיתוף פעולה עם משרדי החוץ, האוצר והתיירות, סיכמו כי ביום ראשון הקרוב עלה להחלטת ממשלה נוהל עידוד הפקות זרות. על פי הפרסום שעלה היום (ה') ב"וואלה", גורמים ממשלתיים מצפים שהצעד יניב למשק מיליוני שקלים, ובהפקות שיצולמו בארץ על פי הערכתם יעבדו עשרות ישראלים. בנוסף, צעד שכזה צפוי לתרום גם תדמיתית ויעודד את התיירות.

במסגרת הנוהל כל הפקה זרה שתצלם בישראל תזכה להחזר הוצאות בגובה של 25%. לצורך כך יוקצו 24 מיליוני שקלים בשנה הבאה, בשנת 2023 יוקצו 21 מיליוני שקלים.

אם הנוהל אכן יעבור את החלטת שרי הממשלה, תצטרף ישראל למדינות רבות בעולם אשר מעודדות בהטבות מס הפקות זרות שמצטלמות בהן. ביולי שנה שעברה לדוגמה, הפרלמנט האוקראיני אימץ חוק שמטרתו לקדם הפקות סרטים במדינה על ידי הענקת תמריצי מס למפיקי סרטים זרים וגם מקומיים. 

איגוד המפיקים קידם את המהלך לאורך חודשים: "זו בשורה גדולה מאוד לתעשייה בישראל, צעד שיספק אלפי מקומות עבודה לישראלים ועשרות מיליוני שקלים שיגיעו למשק הישראלי כתוצאה משימוש בשירותים כמו טיסות, בתי מלון, קייטרינג, הסעות ועוד", כך מסר ל"וואלה" מנכ"ל איגוד המפיקים, צביקה גוטליב.