צו מעצר בין-לאומי הוצא נגד סבו של איתן בירן בחשד לחטיפה

ילד המחלוקת: באיטליה מדווחים כי נשלחה לישראל בקשה לעצור את הסב שמואל פלג, שנסע עמו לארץ. גם נגד ישראלי המתגורר בקפריסין הוצא צו דומה בחשד כי סייע בחטיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 15:07 ו בכסלו התשפב

צו מעצר בין-לאומי הוצא נגד סבו של איתן בירן בחשד לחטיפה
משפחת בירן, צילום: באדיבות המשפחה

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב את התביעה שהגישה דודתו של הילד איתן בירן שאיבד את כל משפחתו בתאונת הרכבל באיטליה, ופסק להחזיר את הקטין למקום מגוריו באיטליה. כעת מתפרסמת התפתחות נוספת בפרשה.

בבתי המשפט באיטליה עדיין מתנהל המשפט, ועל פי התביעה הוצאו צווי מעצר בין לאומיים לסבא, שמואל פלג, ולסייען שהסיע אותם מאיטליה לשוויץ. השניים חשודים בתכנון המהלך שבו חטפו את איתן בירן מפאביה שבאיטליה, דרך שוויץ, ולקחו אותו איתם לישראל. נטען כי התכנית שלהם הייתה מתכוננת לפרטים והיו בה גם אלמנטים מודיעיניים.

כזכור, תחילתה של הפרשה הטראגית כאשר במהלך טיול משפחתי נקרע לפתע הכבל המושך את הקרון אשר צנח מגובה של כעשרים מטרים אל עבר מורדות ההר שמתחתיו, היישר אל התהום. ארבעה עשר מתוך חמישה עשר נוסעי הקרון נהרגו, בהם הוריו של איתן, עמית וטל, ואחיו הקטן תום. גם סבה של טל ורעייתו נספו באסון. 

איתן נפתע קשה בתאונה, ודודתו מצב אביו, איה, מונתה להיות האפוטרופוסית שלו, בהסכמת סבו מצד אמו, שמואל פלג. באמצע חודש ספטמבר, נפגש איתן עם הסב אולם לא חזר הביתה. בשעה מאוחרת כתב פלג לבני המשפחה: "איתן חזר הביתה", ונודע כי הוא חצה את הגבול בין איטליה לשוויץ והגיע לישראל. בית המשפט בישראל חייב את סבו של הילד, אשר הביא אותו לישראל, בהוצאות ובשכר טרחת עורך דין בסך של 70,000 שקלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן