4 מיליון ישראלים התחסנו בחיסון השלישי

במשרד הבריאות מציינים הערב הישג מיוחד עם למעלה מ-4 מיליון ישראלים שהתחסנו בחישון השלישי | "גופי הרפואה והמחקר המובילים בעולם ממליצים על החיסון והוא בטוח ויעיל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/11/21 22:42 ה בכסלו התשפב

4 מיליון ישראלים התחסנו בחיסון השלישי
מתחם חיסונים., צילום: Miriam Alster/Flash90

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מפרסם הערב (ג') את גודל ההצלחה של מבצע החיסון השלישי. ישראל חצתה את רף 4 מיליון המתחסנים במנה השלישית נכון לשעה זו - 4,000,333 מחוסנים ישראלים קיבלו את המנה השלישית המשלימה את ההגנה החיסונית.

לצד ההצלחה, מיעוט הלא מתחסנים מוסיף להסתכן, במשרד הבריאות אומרים הערב כי גופי הרפואה והמחקר המובילים בעולם ממליצים על החיסון והוא בטוח ויעיל. "כיום אנו יודעים שהחיסון השלישי נדרש על מנת להשלים את ההגנה החיסונית ומדינות רבות בעולם הולכות בעקבות ישראל ומעניקות אותו לתושביהן. אל תחכו שיהיה מאוחר - צאו והתחסנו", אמרו במשרד.

לפני כשבוע וחצי סיכמו בנט והורוביץ על ביטול מגבלת ההתקהלות, לפיה אירועים במקומות פתוחים יוגבלו ל-5,000 משתתפים. לפיכך, התקהלות במקומות פתוחים תתאפשר ללא הגבלת תפוסה, בכפוף להצגת תו ירוק. היום מודיעים השניים על עוד שורת הקלות נוספת.

אלו ההקלות שיובאו לאישור

  • יבוטלו כלל מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים.
  • במקומות פתוחים ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה, עד 1,000 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק.
  • במקום סגור, ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה עד 100 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק. 
  • התפוסה המרבית באולמות אירועים במקום סגור תעלה מ-400 ל-600 משתתפים, תחת כללי התו הירוק. גני אירועים יורשו לקיים אירועים בשטח הפתוח בלבד ללא מגבלת תפוסה, בכללי התו הירוק.
  • תבוטל חובת עטיית מסיכה בהתקהלות מעל 100 אנשים בשטח פתוח.

ההחלטות יובאו היום (ג') לאישור ועדת השרים להתמודדות עם נגיף קורונה, קבינט הקורונה, במשאל טלפוני, והן צפויות להיכנס לתוקפן ביום חמישי הקרוב, לאחר אישור ועדת החוקה של הכנסת.

במקביל, סוכם כי משרד הבריאות, בשיתוף עם ועדת החינוך של הכנסת ומשרדי החינוך, התרבות והספורט, יגבש בימים הקרובים מתווה הקלות מותאם למערכת החינוך, אשר ייתן מענה גם לקיום אירועי תרבות במסגרת בית הספר.