מבצע אושן המפכ"ל: 90 אחוזים מהמשאבים של משטרת ישראל מופנים לחברה הערבית

שבתאי התייחס למבצע תפיסת הנשק הכי גדול מאז קום המדינה והודה כי המשטרה לא יכולה להיות בכל מקום ובכל זמן. "שנת 2021 היא שנת שיא בכמות הנשק שנתפסו. ומספר העבריינים שנתפסו. 16 סוכנים הושתלו בארגוני הפשיעה ופירקו ארגוני פשיעה גדולים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/11/21 12:57 ה בכסלו התשפב

המפכ"ל: 90 אחוזים מהמשאבים של משטרת ישראל מופנים לחברה הערבית
המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: דוברות המשטרה צילומסך

מעל אלף שוטרים השתתפו הבוקר (ג') בפשיטה הגדולה מאז קום המדינה. במסגרת המבצע הופעל סוכן בתוך המגזר הערבי, לאחר שחצה את הקווים מהעולם העברייני והביא להפללה של 64 בני אדם, החשודים בסחר באמצעי לחימה. 

על כך אמר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, בכנס שהתקיים בנצרת ובו הוצגו ממצאי המבצע לצד מאות כלי נשק שנתפסו ברחבי הצפון בחודשים האחרונים, כי ""משטרת ישראל לא יכולה להיות בכל זמן ובכל מקום. דבר אחד בטוח - המשטרה ידעה להתמודד עם גלי הפשיעה. לשלוח את מחוללי הפשיעה לכלא. כך נמשיך לעשות". 

הנשק שנתפס

הנשק שנתפס צילום: דוברות המשטרה

"כמעט 90 אחוזים מהמשאבים של משטרת ישראל מופנים לחברה הערבית", הוסיף המפכ"ל, "לחץ שלא הולך להיפסק אלא להתגבר עד שנשלים את המשימה. יש הרבה אנשים בקרב העבריינים והציבור שחייבים את חייהם למשטרת ישראל ולרוב מבלי לדעת זאת".

"בכל מה שקשור אלינו הוריתי על שילוב חוקרי 433 בפשיעה הערבית. זאת לצד יחידות הימ"ר. אך אין די בכך נדרשת הירתמות של הפרקליטות, בתי משפט. שנת 2021 היא שנת שיא בכמות הנשק שנתפסו. ומספר העבריינים שנתפסו. 16 סוכנים הושתלו בארגוני הפשיעה ופירקו ארגוני פשיעה גדולים".