מבצע אושן בעזרת סוכן סמוי במגזר הערבי: המשטרה ביצעה את תפיסת הנשק הגדולה בהיסטוריית ישראל

לאחר שנתיים של מבצע חסר תקדים, סוכן סמוי שגויס מהעולם העברייני הביא למעצרם של עשרות בני אדם ביישובי הצפון בחשד לסחר בנשק. במהלך הפשיטה נתפסו 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/11/21 08:00 ה בכסלו התשפב

בעזרת סוכן סמוי במגזר הערבי: המשטרה ביצעה את תפיסת הנשק הגדולה בהיסטוריית ישראל
צילום: דוברות המשטרה

התפיסה הגדולה מאז קום המדינה: בשיתוף עם סוכן סמוי שפעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשיעה, פשטו הבוקר (ג') 1,600 שוטרים, ביניהם לוחמי משמר הגבול וכוחות מיוחדים על יישובים ערביים בצפון והביאו למעצרם של 64 חשודים מ-25 יישובים. 

בתום שנה של הפעלת סוכן בתוך המגזר הערבי, הופללו 78 סוחרי אמל״ח מהכבדים בישראל.  שלל הפעילות הסמויה הניבה גם תפיסה של 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סלולרית מוכנים להפעלה. הסוכן, שהינו עבריין שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק לבוסים הגדולים. 

הסוכן, שגויס באוגוסט 2020 על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון מתוך העולם העברייני,  החל לפעול כבר בנובמבר 2020 ורכש במשך השנה האחרונה ב-48 עסקאות שונות- 53 כלי נשק תקניים, 2 מטעני חבלה עם מערכת סלולארית מוכנים להפעלה ותחמושת רבה:

כלי הנשק שנתפסו: מקלע מסוג מא"ג, 25 רובי סער m-16, שבעה רובי קלצ'ניקוב ו-13 אקדחים שונים מתוצרת גלוק וזיג זאואר. 

החשודים, תושבי טמרה, נצרת, כפר עילוט, יפיע, כאבול – שם נעצרו אב ושלושת בניו שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק בלתי חוקי, שפרעם, כפר סאג'ור, דלית אל כרמל, עוספיה, אום אל פחם, זלעפה, מעלה עירון, טמרה, בוסמת טבעון, כפר איבטין, פורדיס, כפר ירכא, כפר יאסיף, קלנסואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים, נעצרו על ידי כוחות משטרה גדולים, ביניהם כוחות מיוחדים ולוחמי משמר הגבול. ממשטרת ישראל נמסר כי מדובר במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה ולכמות כלי הנשק הגדולה ביותר שנתפסה במבצע מסוג זה.

הפעילות בוצעה על ידי היחידה המרכזית בראשותו של נצ"מ מני בנימין על פי מדיניות מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא כדי, "ליבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים", שבמסגרתה פעלים שוטרי מחוז צפון לאיתור וחיסול נתיבי ההברחה, הסחר והאספקה של כלי נשק  ביישובי החברה הערבית. הפעילות שהחלה ברחבי הצפון התרחבה גם לעבר סוחרי וספקי נשק ממרכז הארץ. 

הנשק שנתפס

הנשק שנתפס צילום: דוברות המשטרה

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון, אמר כי  "מדובר בפעילות סמויה שהתחלנו להרים לפני כשנתיים בימ"ר צפון ובמסגרתה גויס הסוכן הסמוי ופעל במשך השנה האחרונה בקרב העבריינים העוסקים בסחר ואספקת נשק לעבריינים ברחבי הצפון". 

 
 

"אנחנו נלחמים באלימות והפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים, ומעבר לפעילות בפן הפלילי כמו שאתם רואים כאן, אנו תוקפים אותם גם בפן הכלכלי, הרישוי, הבריאותי והתברואתי תוך שיתוף פעולה עם כל גופי אכיפת החוק במדינה. זו מלחמה של ממש על עתיד החיים היום יומיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי, זו מלחמה כנגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה כנגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי. יש פה ארגונים שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם הם ילכו ויתחזקו. אסור שהפשע ישתלם - וחייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן