הרב דרוקמן: "הדברים שמפרסמים בשמי מפגישתי עם השר מתן כהנא לא היו מעולם"

בשיחה שפורסמה באחד מעלוני סוף השבוע המגזריים נכתב בשם הרב דרוקמן כי הוא "מחזק את ידיו של השר כהנא, שכוונותיו של השר הן להיטיב עם עם ישראל". זקן רבני הציונות הדתית, הגיב בתקיפות: "מי שרוצה לשמוע את דעתי - שישמע אותה ממני בלבד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/10/21 11:27 כב בחשון התשפב

הרב דרוקמן: "הדברים שמפרסמים בשמי מפגישתי עם השר מתן כהנא לא היו מעולם"
הרב חיים דרוקמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

בעיתון לציבור הדתי לאומי "מצב הרוח" שיופץ לבתי הכנסת מחר ואת המהדורה הדיגיטלית שלו, ניתן להשיג כבר היום (ה'), נערך ריאיון קצר עם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. במהלך הריאיון נאמרו מספר דברים, והבוקר נאלץ הרב להבהיר: "הדברים שמפרסמים בשמי מפגישתי עם השר מתן כהנא לא היו מעולם".

בתחילת הריאיון נכתב בשם הרב דרוקמן: "אני בעד אחדות של מפלגת 'הציונות הדתית' עם ימינה. בעבר הם הרי הלכו ביחד ואני מקווה שבעתיד ירוצו ביחד", את הדברים אמר לכאורה בעת שהשר לשירותי דת מתן כהנא הגיע לברך את הרב לרגל יום הולדתו ה-89. הרב דרוקמן הוסיף: "מבחינה אידיאולוגית לציונות הדתית יש צורך במפלגה ציונית דתית. הבעיה איננה האדם אלא התפיסה, שלציבור הציוני-דתי תהיה מפלגה ציונית דתית", הסביר הרב.

על פי הפרסום הרב והשר שוחחו על רפורמת הכשרות כמו גם על רפורמת הגיור. "הרב דרוקמן הודיע כי הוא מחזק את ידיו של השר כהנא, ושהוא יודע שכל כוונותיו של השר בעשייתו במשרד לשירותי הדת הם למען להיטיב עם עם ישראל ולחזק את הזהות היהודית", נכתב בעיתון.

הבוקר, נדרש הרב דרוקמן בצורה חד משמעית: "הדברים שמפרסמים בשמי מפגישתי עם השר מתן כהנא לא היו מעולם. אני מכחיש אותם לחלוטין. אני עומד על כך שמי שרוצה לשמוע את דעתי - שלא ישמע אותה מפי השמועה אלא ממני בלבד". 


(הרב דרוקמן בפגישה עם השר כהנא)

במהלך פגישה שהתקיימה בראשון בערב בין השר לשירותי דת והרב, חיזק הרב את השר על שהגן על כבודם של הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו. בשבוע שעבר בעלון בעריכת רבה של נשר כינו בזלזול את שני רבני הערים "רפורמים".

"מזעזע שדברים כאילו יצאו מפי רב. אני רוצה לומר לך יישר כח על שהגבת על כך. הקב"ה ישר ורוצה צדיקים ישרים. הקב"ה לא סובל צדיקים שאינם ישרים. חמור מאוד שנאמרו כאלו דברים. יישר כח שהגבת על כך", אמר הרב.