אליעזר ברלנד התמוטט בבית המשפט - מעצרו הוארך בתשעה ימים

מנהיג קהילת שובו בנים התמוטט במהלך דיון בבית המשפט, אליו הובא כדי להאריך את מעצרו בחשד למעורבתו בפרשיית הרצח והחטיפה בירושלים לפני 30 שנה. המשטרה: חוששים לשיבוש הליכי חקירה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/11/21 11:29 כז בחשון התשפב

אליעזר ברלנד התמוטט בבית המשפט - מעצרו הוארך בתשעה ימים
ברלנד מובא לדיון, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שנעצר בתחילת השבוע בחשד למעורבותו בשתי פרשיות רצח קשות ועתיקות בירושלים, אליעזר ברלנד התמוטט הבוקר(ג') במהלך הדיון בבית המשפט, אליו הובא כדי להאריך את מעצרו. לאחר שהתמוטט, נציגי התקשורת הוצאו מאולם הדיוניים. 

על פי דיווח של N12, נציג המשטרה בבית המשפט טען כי קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה, במידה וברלנד ישתחרר מהמעצר. יש לציין כי כך או כך הקשיש בן ה-83 הוחזר לבית הכלא בשבוע שעבר כדי לרצות חמישה חודשי מאסר נוספים בתיק בו הורשע בעבירות של עושק ומרמה. המעצר הנוכחי מגיע במסגרת פרשיית הרצח וההיעלמות של הנער ניסים שטרית, שעקבותיו נעלמו, וברצח אבי אדרי, שגופתו אותרה ביער רמות. בשבועות האחרונים נעצרו שישה חשודים בפרשה, וצו איסור פרסום הוטל על פרטיהם עד לסוף שנת 2021. 

חסידיו מפגנים בסמוך לבית הכלא בתחילת השבוע

חסידיו מפגנים בסמוך לבית הכלא בתחילת השבוע צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העצורים חשודים בהיעדרות הנער בן ה-17 ניסים שיטרית ורצח אבי אדרי בשנת 1990.  שיטרית התגורר בירושלים בשכונת סנהדריה, וטרם היעלמותו נחטף מישיבתו באשדוד, והוכה נמרצות בידי משמרת הצניעות שאיימו עליו כי מוטב לו שלא יצא עם בנות שחשוד כי הכיר באזור מגוריו בירושלים. לאחר חצי שנה ברחוב "מעגלי הרים לוין" בשכונתו בסנהדריה הכיר ניסים יחד עם חבריו את מייק, שהיה מתעסק עם סמים, ובעברו עבד במספנה באילת.

לאחר הכרותם ניסים התרועע עם מייק כשבוע, ובתאריך 23 בינואר 1986 נעלמו עקבותיו לאחר שניפגש עמו במרכז העיר ירושלים, ונסע איתו ברכבו. שיטרית מוגדר נעדר עד היום ללא קצה חוט בפרשה. חלק מהחוקרים מקשרים בין שני המקרים המתוארים בשחזור, ומשערים שמייק היה שליח של משמרת הצניעות, וכנראה הוחלט לפגוע בניסים עד כדי פגיעה בחייו והעלמת גופתו.