"לאחר עבודה עם ליברמן" אושר התקציב לישיבות והמדרשות

ח"כ ניר אורבך מסיעת ימינה הודיע היום בהתרגשות כי הקיצוץ בתקציב הישיבות נבלם ויעמוד על 1.17 מיליארד שקל | באיגוד הישיבות הגבוהות וההסדר הודו לבנט ושקד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/10/21 18:20 כ בחשון התשפב

"לאחר עבודה עם ליברמן" אושר התקציב לישיבות והמדרשות
ליברמן, צילום: פלאש 90

בישיבות ברחבי הארץ יכולים היום (ג') לנשום לרווחה עם הודעתו של ח"כ ניר אורבך על גובה התקציב לישיבות והמדרשות. למרות איומים מצדו של שר האוצר אביגדור ליברמן על קיצוץ משמעותי, תקציב הישיבות יעמוד על 1.17 מיליארד שקד ויחולק למוסדות הדתיים והחרדים, בתקציב הקודם גובה הסיןע לישיבות עמד על 1.24 מיליארד שקל.

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך מסר אחרי אישור התקציב: "תקנת הישיבות כוללת בתוכה את כלל ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות (ציוניות וחרדיות) והמדרשות התורניות לבנות בארץ. התקנה התקציבית נפגעה מאד בחודשים האחרונים בשל אי העברת תקציב המדינה והיה חשש לפגיעה משמעותית במוסדות רבים.  

כעת אני יכול לשמחתי להודיע כי לאחר עבודה משותפת ומאומצת עם רה"מ נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, אנשי אגף התקציבים ויו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר העברנו את השלמת התקציב לישיבות ולמדרשות. תודה לכל העוסקים במלאכה ובעז"ה נמשיך לשרת את כלל אזרחי ישראל".

באיגוד ישיבות ההסדר והגבוהות מיהרו לברך וכתבו: "אנו שמחים על בלימת הקיצוץ האגרסיבי שתוכנן בתקציב הישיבות, מתוך הכרה בערך הממלכתי של לימוד התורה כנכס לאומי למדינת ישראל. אנו מודים לעוסקים במלאכה - ח"כ ניר אורבך וצוותו, בגיבוי ודחיפה של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הסגל טל גן צבי, והשרה אילת שקד".

באיגוד הסתייגו והוסיפו בדאגה: "אנו מצפים שהסכום יגיע לסכום המלא של שנים עברו, כך שיבטא גם את השיפוי הראוי על הגידול הטבעי במספר התלמידים, וקוראים להשאיר את התקציב במלואו ללא קיצוץ ולהמשיך לחזק את עולם התורה בכל הדרכים".


("אין הליך מדיני" ניר אורבך בריאיון לחדשות כיפה).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן