עשרות תלונות ואירוע התרמה כפיצוי: הרשות השנייה בהתייחסות לסערת פינטו

יוסי בן עטר שתקף בשידור חי את חברת הכנסת שירלי פינטו במילים חריפות, זכה כעת להתייחסות נציב פניות הציבור דוד רגב שחשף כי קיבל עשרות תלונות מישראלים על המקרה | ברדיו גלי ישראל יקיימו אירוע התרמה עם עמותת נגישות ישראל כפיצוי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/10/21 17:49 יט בחשון התשפב

עשרות תלונות ואירוע התרמה כפיצוי: הרשות השנייה בהתייחסות לסערת פינטו
שירלי פינטו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

חברת הכנסת שירלי פינטו הותקפה בשבוע שעבר בצורה קשה מאוד על ידי שדרן "גלי ישראל" יוסי בן עטר שלעג לחירשותה של פינטו ואמר: "טיפשה, סתומה. גנבת קולות. הצביעו לך. את יודעת מה? טוב שאת חירשת, אמיתי. טוב שאת חירשת ואנחנו לא שומעים את הקול בטח הצרצרי שלך. טוב שאת לא יודעת לדבר", אמר בשידור חי.

לאחר זמן מה התנצלו בגלי ישראל בפני חברת הכנסת וחבריה לקואליציה גינו את השדרן בן עטר שביקש את סליחתה את פינטו והתנצל שנית. כעת מפרסמת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו את תגובתה לאירוע, שגרר עשרות תלונות של ישראלים שנפגעו מהדברים. 

"בעשרות הפניות נטען כי דבריו של השדרן היו מבזים, משפילים ופוגעניים תוך שהוא מתייחס למגבלת החירשות של חברת הכנסת וכי יש למצות את הדין", אמר דוד רגב, נציב פניות הציבור והוסיף כי, "בעקבות הפניות פתחה נציבות פניות הציבור בבירור במהלכן האזנתי לתוכן וביקשתי את התייחסות הגורמים המקצועיים ברשות השנייה והתייחסות התחנה".

רגב הבהיר כי, "מהאזנה לקטע מצאתי כי הוא היה מבזה, משפיל ופוגעני. לגלוגו של השדרן על מגבלת החירשות של חברת הכנסת חצה בצורה בוטה ופוגענית את גבולות חופש הביטוי. לא היה מקום  לאמירות אלה לטעמי". 

הגורמים המקצועיים ברשות השנייה שבדקו את תוכן הדברים בעקבות עשרות הפניות, פתחו בהליך של הפרה לכאורה כנגד התחנה. בעקבות הפניות נקטה התחנה בשורה של פעולות: למחרת השידור הושעה השדרן מתפקידו עד להודעה חדשה כשבמקביל פרסמה הנהלת התחנה התנצלות ברשתות החברתיות בה התנערה מדברי השדרן. בנוסף התנצל היועץ המשפטי של התחנה עו"ד זיו מאור בשידור תוך שהוא מגנה את דברי השדרן: "אין הצדקה להתייחס למאפיינים גופנים של אדם ואין מקום לשיח שכזה. משפחת גלי ישראל מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים", מסר בשידור.

מכתבו של נציב פניות הציבור בעקבות דברי בן עטר

מכתבו של נציב פניות הציבור בעקבות דברי בן עטר צילום: הרשות השנייה

בנוסף חשף נציב פניות הציבור של הרשות השנייה כי מנכ"לית התחנה עדנה מאור יזמה שיתוף פעולה עם עמותת "נגישות ישראל" במסגרתו יתקיים יום שידורים מיוחד לטובת אנשים עם מוגבלויות שיכלול התרמה לטובת שיפור תנאי חייהם. עוד סוכם כי נציגי הארגון יתראיינו בתוכניות התחנה בנושא אנשים עם מוגבלויות ויחס החברה אליהם. עוד נקבע כי בהמשך יתקיימו שיתופי פעולה נוספים עם העמותה לטובת הציבור.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שהתלונן אף הוא על הדברים מסר כי, "השיח חייב להיות מבקר אבל מכבד.
אסור בתכלית האיסור ללעוג לאדם על מוגבלותו. אני מברך על החלטת הנציב ופעילות הרדיו להגביר את המודעות לנושא הנגישות ואנשים עם מוגבלות. נקווה שמעז יצא מתוק והדבר יתרום לטובת האנשים עם המוגבלות והגברת המודעות לצרכים שלהם".