חברי ימינה נגד בנט: "אחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית"

שלושה חברי רשימת ימינה תוקפים במכתב פומבי את ראש הממשלה, שהפר לטענתם הבטחות בחירות רבות והוליך שולל אותם ואת הציבור: "נתתם את השלטון למחנה היריב. עשיתם מעשה שלא ייעשה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/10/21 20:05 יז בחשון התשפב

חברי ימינה נגד בנט: "אחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית"
בנט, מותקף מבית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כמעט ארבעה וחצי חודשים מאז הושבעה הממשלה ה-36 בראשותו של נפתלי בנט, ונראה שהפער בינו לבין רבים מבוחריו גדול מתמיד. הערב (ש') פורסם מכתב מאחוריו עומדים שלושה מחברי רשימת ימינה שלא נכנסו לכנסת הנוכחית, ובו הם תוקפים את בנט ואת חבריהם למפלגה לשעבר.

השלושה, אשר כהן, שי מימון ורוני ססובר, מצטרפים לחבר הכנסת המכהן עמיחי שיקלי ובמכתב הם מטיחים האשמות קשות כלפי ראש הממשלה, וטוענים כי הוא לא עמד באף הבטחת בחירות שנשא, ויתרה מכך, עשה דברים שהבטיח באופן ברור ונחרץ שלא יעשה.  

"ערב הבחירות הופיע בנט בערוץ 20 במופע החתימה המפורסם ושלל באופן מוחלט, עקרוני ומעשי, כל שותפות עם רע"ם, תוך האשמת נתניהו באפשרות לשותפות כזאת. לכך הוסיף שלא יאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה מכיוון שמדובר בנציג השמאל. אלו הן רק שתיים מההבטחות העקרוניות, המהותיות, 'הליבתיות' בלשונו של בנט, שהופרו ברגל גסה. לצידן אפשר להוסיף את אישורי הבנייה בשטחי סי, אי ההכרה בהתיישבות הצעירה, הפנסיות התקציביות וכיוצא באלה".

"כל ההבטחות האידיאולוגיות, הערכיות, נעלמו כלא היו", טענו שלושה חברי ימינה לשעבר, "התרגלנו לחיות בעולם שבו בשם הדמוקרטיה מותר כביכול לעשות הכול. אולם גם ההרגל הזה היה מוגבל. כאן חווינו קפיצת מדרגה משמעותית לגבי המותר והאסור, הראוי והבלתי ראוי. כך, לדוגמה, ראש מפלגה עם 6 מנדטים בלבד, לאחר הבטחות שהבטיח בשידור חי ובחתימת ידו, יכול להפר את כל הבטחותיו החד משמעיות. כל זאת כדי לחבור למחנה הפוליטי היריב, ולהעביר אליו את שרביט השלטון בתמורה לכיסא ראש הממשלה".

ססובר, כהן ומימון הוסיפו והדגישו את הערכתם לחבר הכנסת היחיד ברשימת ימינה שלטענתם עמד על שלו: "בעולם כזה, היחיד שביקש והתעקש לעמוד בהבטחותינו לציבור, חבר הכנסת עמיחי שיקלי, הותקף ונדרש לוותר על המנדט. למותר לציין ששלושתנו תומכים במהלכיו נגד עיוות רצון הבוחר".

חצי מרשימת ימינה - נגד בנט.

כבר לא חוגגים בימינה, צילום: Avi Dishi/Flash90

"כשהתרוצצנו במערכת הבחירות כדי להעביר לכמה שיותר מצביעים את עולם הערכים של ימינה", מספרים השלושה, "לא ידענו שזו 'פוליטיקה' שיש להשיל מאוחר יותר, רק כדי שבנט יהיה ראש ממשלה. רצינו מאוד שינוי אמיתי והאמנו שבנט ידע ליישם את המדיניות הימנית עליה חלמנו ושעליו הוא עצמו דיבר כל הזמן. רצינו ראש ממשלה שלא מתבלבל מול השמאל והולך בדרך האידיאולוגית שלנו. רצינו, עבדנו, השקענו, שכנענו, הקרבנו וקיבלנו, כמו בוחרינו, בדיוק את ההפך".

חברי ימינה לשעבר המשיכו לטעון כי, "ככל שחולף הזמן מתברר כי לא רק שלא עמדת בהבטחות ולא תגשים את המדיניות בשלה נבחרת, זה הרי יכול לקרות תמיד ברמה כלשהי. אלא שאימצתם, אתה ושאר חברי המפלגה, את המדיניות ההפוכה, נתתם את השלטון למחנה היריב. אתה ודאי חושב שעם הזמן האבק ישקע, הציבור ישכח ונעבור הלאה. אולם בעולם שלנו, האידיאולוגי, הזמן לא רק שלא ירפא את הפצעים ולא ניתן יהיה להחליק את זה, אלא הוא מקבע אתכם עמוק יותר בצידה השני של המפה הפוליטית".

"מקובל להניח שתפקיד ראש הממשלה בישראל הוא מהקשים והמורכבים בעולם. עם מספר חד ספרתי
של מנדטים בכנסת ובסקרים, עם גניבת דעת של בוחרים בעבר, ועם תאריך תפוגה ידוע מראש של
פחות משנתיים, לבנט וחברי רשימתו אולי 'יש עתיד' אך ימינה במובן המהותי של המושג הם כבר לא
יהיו. חברי הרשימה ההולכים אחרי בנט, נטולי מצפן, בכיוון האידיאולוגי ההפוך, עשו מעשה שלא ייעשה, מעשה שייזכר כאחת ההונאות הגדולות ביותר בפוליטיקה הישראלית. דרכם אבדה. לנו, כרגע, נשארה נחמה פורתא: ידינו לא הייתה במעל", סיכמו השלושה את מכתבם.