קיבל שבת הפגישה עם פוטין התארכה: בנט ישאר השבת ברוסיה

ראש הממשלה נפגש עם הנשיא הרוסי, והצהיר כי היחסים בין המדינות "מיוחדים מאוד". פוטין הבהיר כי למרות המצב הפוליטי בישראל, הוא מקווה שהמדיניות כלפי רוסיה תימשך כסדרה, על סוריה אמר: "אנו מתאמצים לשקם את התשתיות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/10/21 11:19 טז בחשון התשפב

הפגישה עם פוטין התארכה: בנט ישאר השבת ברוסיה
בנט ופוטין, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בתום כחמש שעות, הסתיימה פגישתם הרשמית של ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במעון הנשיא בסוצ׳י, לפני פחות משעה.

בתום הפגישה, יצאו המנהיגים לשוחח במרפסת המעון וכעת הם מטיילים יחד בשבילי המתחם, לכיוון חוף הים. הפגישה הייתה חמה וחיובית, ועסקה בשורת נושאים משמעותיים ביחסי שתי המדינות. נוכח התארכות הפגישה, תישאר פמליית ראש הממשלה ברוסיה ותמריא בחזרה לישראל עם צאת השבת.

"אנחנו זוכרים היטב את העבר, את ההתגייסות המופלאה של האומה הרוסית ושל הצבא האדום להבסת הנאצים במלחמת העולם השנייה", אמר בנט, "אלה היו הימים המכריעים ביותר של העולם כולו וגם של העם היהודי. האחריות שלנו היא להנחיל את הכרת התודה לדורות הבאים דרך שיח, דרך תיעוד היסטורי וגם בהנצחה פיזית", הזכיר ראש הממשלה והתייחס לאנדרטת הצבא האדום בנתניה
והאנדרטה לזכר המצור על לנינגרד בירושלים.  

באשר לנושאים שיעלו בפגישה, בנט הצהיר כי הוא "מצפה גם לשוחח על שלל נושאים בהווה, לחזק את הקשר של המדינות בתחום הכלכלי, בתחום הטכנולוגי, המדעי והתרבותי. יש לנו בישראל מיליון שגרירים, מיליון ישראלים דוברי רוסית שמהווים תרומה עצומה לתרבות הישראלית, למנטליות שהם מביאים איתן, מנטליות של עבודה קשה, של עוצמה, של חוזק. זו תרומה מאוד גדולה למדינת ישראל". 

בנט ופוטין

בנט ופוטין צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ולדימיר פוטין בחר להתייחס דווקא למצב הפוליטי בישראל, ואמר כי למרות המצב הוא מקווה "שהממשלה תמשיך את הפוליטיקה כלפי רוסיה כפי שהיה קודם. הצלחנו לקיים יחסים עסקיים טובים עם הממשלה הקודמת, ואנחנו שמחים לארח פה ברוסיה את ראש ממשלת ישראל".

עוד אמר פוטין, "אני מאוד אשמח לדון בנושאים אזוריים. כפי שאתה יודע אנו מתאמצים לשקם את התשתיות בסוריה. יש פה בעיות ונושאים בעייתיים כמובן, אבל יש גם הזדמנויות טובות לשיתוף פעולה כמובן בכל מה שקשור למלחמה בטרור".

לביקור, הראשון של ראש הממשלה נפתלי בנט, הגיע גם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ממפלגת תקווה חדשה, "שהשתתף בעבודה ההכנה לביקור ולוקח חלק בפגישה בין המנהיגים".