ראש הממשלה נחת ברוסיה: "מדיניות החוץ בהתחזקות משמעותית"

בנט הגיע לפגישה ראשונה עם הנשיא ולדימיר פוטין, והוא צפוי לחזור ארצה עוד לפני כניסת השבת. טרם המראתו אמר, "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 22/10/21 08:03 טז בחשון התשפב

ראש הממשלה נחת ברוסיה: "מדיניות החוץ בהתחזקות משמעותית"
בנט טרם ההמראה, צילום: צילומסך עומר מירון/לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא לפנות בוקר (ו') לביקורו המדיני הראשון ברוסיה, כפי שדווח לפני עשרה ימים, זאת בהזמנת נשיא המדינה ולדימיר פוטין. בתחילת החודש שוחחו השניים על מספר סוגיות, בראשן עניינים אזוריים בהיבט הביטחוני והמדיני. בנט צפוי לחזור ארצה עוד לפני כניסת השבת. 

בטרם יציאתו מהארץ אמר בנט, "הקשר בין רוסיה לישראל הוא נדבך משמעותי במדיניות החוץ של מדינת ישראל, גם בגלל המעמד המיוחד של רוסיה באזור והמעמד הבינלאומי שלה, וגם בגלל מיליון דוברי הרוסית בישראל, המהווים גשר בין שתי המדינות". 

לאחר שכבר נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן ועם נשיא מצרים עבד פתח א-סיסי בשארם א-שייח, הוסיף ראש הממשלה כי "באופן כללי, מדיניות החוץ והמעמד הבינלאומי של ישראל בהתחזקות משמעותית, יש אנרגיות גדולות, והכיוון טוב מאוד".

הביקור ייערך בעיר סוצ'י. השניים ידונו בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים הנוגעים לשתי המדינות, ובנושאים אזוריים חשובים, בראשם הגרעין האיראני.