האלימות בחברה הערבית: צעיר נרצח באום אל פאחם

לאחר שהממשלה אישרה את הרחבת סמכויות החיפוש של שוטרים, צעיר בן 25 נורה למוות באום אל פאחם. כוחות משטרה פתחו בסריקות והחלו בחקירת האירוע תוך איסוף ממצאים מזירת הרצח

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 19/10/21 08:02 יג בחשון התשפב

האלימות בחברה הערבית: צעיר נרצח באום אל פאחם
זירת האירוע, צילום: דוברות המשטרה

רק לפני יומיים אישרה הממשלה את הרחבת סמכויות החיפוש של שוטרים במסגרת המאבק באלימות ופשיעה במגזר הערבי, והפשע לא מפסיק. משטרת ישראל מעדכנת כי מוקדם יותר הבוקר (ג') נורה למוות צעיר בן 25 באום אל פאחם. 

הקורבן, תושב המקום, נפצע אנושות ופונה למרכז הרפואי העמק בעפולה, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. כוחות משטרה פתחו בסריקות והחלו בחקירת האירוע תוך איסוף ממצאים מזירת הרצח. מדובר בקורבן ה-101 מאז תחילת השנה, אשר נרצח בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. מבין כלל הנרצחים, 13 הן נשים. 

בדיון שהתקיים מוקדם יותר השבוע אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "אנחנו מאבדים את המדינה". אל עמדתו הצטרף השר לשיתוף פעולה עיסאווי פריג': "מוכן שגם ה-CIA ייכנסו אם צריך". שר המשפטים אמר בדיון: "רבותי אנחנו במלחמה. צריך לתת למשטרה ולרשויות אכיפת החוק כלים יותר טובים כדי להצליח במשימותיהם. גם הזכות לחיים היא בין זכויות האדם. אני מודיע לכם: אני אביא עוד חוקים כדי שנצליח במערכה נגד הפשיעה במגזר הערבי".

כזכור, בתחילת החודש התכנס צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות במגזר הערבי וקבע כללי יסוד: 

  • רה"מ אישר את תכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ, במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים, לרבות משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד.
  • הוחלט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ.
  • משרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן