"כתב דברים חמורים": נמשכת המתקפה נגד הרב אליעזר מלמד

מכתבי רבנים נוספים התפרסמו נגד הרב מלמד, כשהפעם גם סדרת ספריו "פניני הלכה" - על המוקד. "קוּלוֹת מוגזמות. חוזר בי מהסכמתי", הודיע הרב מאיר מאזוז, והצטרף לרב דב ליאור שהבהיר כי אמר זאת "כדי למנוע את הטעיית הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/21 16:16 יב בחשון התשפב

"כתב דברים חמורים": נמשכת המתקפה נגד הרב אליעזר מלמד
הרב אליעזר מלמד, צילום: יח"צ

סערת הרב אליעזר מלמד שוב במוקד. לאחר שעורר סערה כשהשתתף בשיח עם רפורמים, המלחמה בו עולה שלב. הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", והרב דוב ליאור, ממנהיגי הזרם החרד"לי, מושכים את הסכמתם לספרו על טהרת המשפחה מסדרת "פניני הלכה".

במכתב שפרסם אמר הרב מאזוז: "אחרי שנתתי הסכמה לספר פניני הלכה של הרב אליעזר מלמד (בענייני טהרת המשפחה), ראיתי רבים וגדולים שהעירו על מספר הלכות בספר שבהן קוּלוֹת מוגזמות". במכתב דומה הבהיר הרב ליאור כי, "כדי למנוע את הטעיית הציבור, אני מוצא לנכון להבהיר בזאת, כי הסכמתי [...] אינה כוללת את הספרים שיצאו לאחרונה, במיוחד לא את הספר העוסק בטהרת המשפחה, שנכתבו בו דברים חמורים".

מכתבו של הרב מאזוז

מכתבו של הרב מאזוז צילום: ארכיון ע.ח

לפני כשבוע הרב קמינצקי תקף גם הוא בחריפות את הרב מלמד בראיון לאתר 'בחדרי חרדים': "כשהוא התחיל את הדרך, הספרים היו ספרים מאוד נחמדים. לאט-לאט הוא התחיל להידרדר, הוא התחיל לפסוק פסקים מוזרים, הוא יוצא נגד כל גדולי ישראל והוא יוצא נגד שולחן ערוך". לדברי הרב קמינצקי ישנה רשימה ארוכה של רבנים המסתייגת מפסקי הרב מלמד.


להורדת הקובץ

מישיבת 'הר ברכה' מסרו ל'חדשות כיפה': לצערנו בעלי לשון הרע ובעלי מחלוקת מסבבים בין רבנים ומרבים בשקרים. סדרת 'פניני הלכה' זכתה להסכמתם ולהערכתם של גדולי רבני ישראל בדורנו, התקבלה בקרב הציבור הדתי כולו ואף בחלקים רבים בציבור החרדי באהבה רבה, הסדרה תרמה תרומה עצומה ללימוד ההלכה וההקפדה על שמירתה בקרב הציבור הרחב כפי שמעידים רבנים חשובים רבים במכתבי תמיכה לאורך כל השנים האחרונות. דרכה של סדרת פניני הלכה מיוסדת על עיון מעמיק בכל שיטות ומסורות ההלכה, הגדרת הכללים והבהרת הפרטים הנובעים מהם, והכרעה המבוססת על כללי הפסיקה, תוך גילוי האור והעומק שבכל שיטה".

לגופה של טענת הרב מאזוז, אומרים בישיבת 'הר ברכה כי "לצערנו תיאור העצה בספר "פניני הלכה טהרת המשפחה" בדברי הרב מאזוז שגוי, ואינו משקף את הכתוב. כדי לעמוד על הדברים כפי שהם יש לעיין במכלול האמור בספר טהרת המשפחה (פרק ח הלכה יד). אנו מקווים כי דברי תורה יתלבנו בעין טובה ובהארת פנים בין תלמידי חכמים, בשיח ישיר בין לומדי תורה, ובעיון הראוי לעיון בגופי תורה".