יומיים אחרי ששוחרר: ‏נפטר צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן

יומיים בלבד אחרי ששוחרר באופן זמני בשל מצבו הרפואי הקשה ואחרי 41 שנות מאסר, הלילה נפטר צבי גור שחטף ורצח את הילד אורון ירדן באכזריות שקשה לשכוח | משפחת ירדן: "אין מחילה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/10/21 08:54 ט בחשון התשפב

יומיים אחרי ששוחרר: ‏נפטר צבי גור, רוצח הילד אורון ירדן
צבי גור בבית המשפט , צילום: Miriam Alster/Flash90

לפני יומיים הודיעה ועדת השחרורים על שחרורו הזמני של צבי גור, שמרצה עונש מאסר עולם בגין רצח הנער אורון ירדן ז"ל. זאת לאחר שלאחרונה הדרדר מצבו הבריאותי בשל מחלה סופנית, ולפי חוות דעת שהוצגה על ידי רופאיו, מדובר בימיו האחרונים. הלילה נפטר גור, שהיה לאסיר הוותיק בישראל.

גור, שחטף את הילד בשנת 1980 למטרות כופר, וחנק אותו לאחר שלושה ימים, פנה בשנים האחרונות כמה פעמים בבקשה לשחרור מוקדם בשל מצבו הרפואי אבל נתקל בסירוב. לפני שבוע הוא הועבר למרפאה במרכז הרפואי של שב"ס ושלשום חלה הדרדרות נוספת במצבו שחייבה את פינויו לבית חולים.

אלמלא השחרור ומותו ממחלה קשה, היה אמור גור לסיים לרצות את עונשו בשנת 2025, לאחר שעונשו נקצב ל-45 שנות מאסר בגין שתי עבירות חטיפה וסחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו.

עורך הדין אייל אלון שמייצג את גור והגיש את הבקשה לשחרורו אמר לצד בקשת השחרור: "צבי נמצא בעיקול האחרון של חייו. לצערי יש לגביו דין מיוחד, שלא חל על אף אסיר אחר. דין חדש במדינה שגם במצבו למרות הוראות החוק לא ישוחרר".

עורכי הדין לימור לוי ודוד פורר מסרו אתמול בשם משפחתו של הנרצח הילד אורון ירדן: "אין מחילה למי שרצח באכזריות ילד מתוק ותמים תמורת בצע כסף".


(הדיון בו הוחלט לשחרר את צבי גור).