עקב מצבו הרפואי ובאופן זמני: הרוצח צבי גור שוחרר ממאסר

ועדת השחרורים הודיעה על שחרורו הזמני של רוצח הילד אורון ירדן, זאת בשל הדרדרות מצבו הרפואי וההערכה כי מדובר בימים האחרונים. המשמעות: גור ישהה באשפוז ללא שמירה ויזכה לביקורים ללא הגבלה. הוועדה תקיים דיון נוסף בעניינו בחודש הבא

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 13/10/21 15:24 ז בחשון התשפב

עקב מצבו הרפואי ובאופן זמני: הרוצח צבי גור שוחרר ממאסר
צבי גור בבית המשפט , צילום: Miriam Alster/Flash90

 

ועדת השחרורים הודיעה היום (ד') על שחרורו הזמני של צבי גור, שמרצה עונש מאסר עולם בגין רצח הנער אורון ירדן ז"ל. לאחרונה הדרדר מצבו הבריאותי בשל מחלה סופנית, ולפי חוות דעת שהוצגה על ידי רופאיו, מדובר בימיו האחרונים. הוא שב להכרה, אך מצבו עדיין מוגדר קשה מאוד. 

יחד עם זאת, הדגישה הוועדה כי במידה ומצבו ישתפר, יש לקיים דיון נוסף בעניינו והוא לא ישוחרר ללא החלטה, ובכל מקרה הוועדה תקיים דיון נוסף בעניינו בחודש הבא. משמעות ההודעה היא כי גור ישאר מאושפז בבית החולים ללא שמירה וקרובי משפחתו יוכלו לבקר אותו באופן חופשי. 

גור, שחטף את הילד בשנת 1980 למטרות כופר, וחנק אותו לאחר שלושה ימים, פנה בשנים האחרונות כמה פעמים בבקשה לשחרור מוקדם בשל מצבו הרפואי אבל נתקל בסירוב. לפני ארבעה ימים הוא הועבר למרפאה במרכז הרפואי של שב"ס ואתמול חלה הדרדרות נוספת במצבו שחייבה את פינויו לבית חולים.

אלמלא השחרור, היה אמור גור לסיים לרצות את עונשו בשנת 2025, לאחר שעונשו נקצב ל-45 שנות מאסר בגין שתי עבירות חטיפה וסחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו.

עורך הדין אייל אלון שמייצג את גור והגיש את הבקשה לשחרורו אמר אתמול: "צבי נמצא בעיקול האחרון של חייו. לצערי יש לגביו דין מיוחד, שלא חל על אף אסיר אחר. דין חדש במדינה שגם במצבו למרות הוראות החוק לא ישוחרר".

עורכי הדין לימור לוי ודוד פורר מסרו אתמול בשם משפחת ירדן כי "אין מחילה למי שרצח באכזריות ילד מתוק ותמים תמורת בצע כסף".