משחקי הכתר | הנסיך וויליאם על הנסיך אנדרו: "הוא סיכון ואיום למשפחת המלוכה"

במשפחת המלוכה מסרבים לאפשר לנסיך אנדרו, שהיה בקשרי ידידות עם ג'פרי אפשטיין ונחשד בפדופיליה, לשוב לפעילות ציבורית. "אין דרך חזרה עבורו" אמרו בפגישה של בני המשפחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/21 15:23 ה בחשון התשפב

משחקי הכתר | הנסיך וויליאם על הנסיך אנדרו: "הוא סיכון ואיום למשפחת המלוכה"
הנסיך וויליאם יוצא להתקפה, צילום: shutterstock

רתיחה במשפחת המלוכה: הנסיך וויליאם הזהיר כי דודו, הנסיך אנדרו, הוא "איום" על המשפחה בשל ההליכים המשפטיים נגדו בחשד לאונס קטינה, כך דיווח אתמול "הסאנדיי טיימס". הצהובון "הסאן" דיווח כי אחיו של הדוכס מיורק (אנדרו) אינם מוכנים שישוב לפעילות ציבורית.

אנדרו (61), בנה השלישי של המלכה אליזבת השנייה, נמצא בעיצומה של הסתבכות משפטית על רקע קשרי הידידות שלו עם המיליארדר הפדופיל שהתאבד ג'פרי אפשטיין . באוגוסט האחרון הגישה וירג'יניה רוברטס ג'ופרה תביעה בבית משפט בו היא מאשימה כי אנדרו תקף אותה מינית במספר הזדמנויות בעת שהייתה בת 17.



לפני שנתיים, בעקבות ראיון שבו הכחיש את הטענות נגדו ועורר זעם ציבורי, אילצה המלכה את הדוכס לפרוש מפעילות ציבורית ולוותר על החסות לארגוני צדקה. מאז הוא נותר מחוץ לאור הזרקורים למעט בימים שלאחר מותו של אביו, הנסיך פיליפ.
 
"הסאנדיי טיימס" ציטט אתמול מקורבים לנסיך וויליאם שציינו כי הוא "לא אוהד של הדוד שלו" וכי הוא רואה באנדרו "סיכון ואיום למשפחת המלוכה". "אין אפשרות בעולם שהוא יחזור (לפעילות ציבורית), המשפחה לא תאפשר לזה לקרות", אמר אחד מחבריו של של וויליאם.



"הסאן" הביא ציטוט של אנדרו - הנסיכים צ'רלס, אן ואדוארד - פגישה שבה החליטו: "אין דרך חזרה עבורו". גם "הסאנדיי טיימס" ציטט גורם שהוסיף כי על אף שהנסיך צ'רלס "אוהב את אחיו", הוא מאמין כי הפרשה "מהווה נזק למוניטין של המוסד".

מקור פנימי בבית המלוכה: "הנסיך אנדרו צריך להבין שהוא במעמד של חבר פרטי של משפחת המלוכה ולהפסיק לנסות ולחזור למה שהיה. הוא צריך לאמץ תפקיד שונה לשארית חייו. זה כנראה ירסק אותו, אבל הוא צריך לקבל את זה".