נתניהו בטקס הזיכרון לרחבעם זאבי: הממשלה מגלה חולשה תהומית

לזכרו של שר התיירות שנרצח בירושלים נערכת ישיבה מיוחדת בכנסת, אותה החרימו חברי הקואליציה מיש עתיד, העבודה ורע"מ. נתניהו לא פספס את ההזדמנות: "גנדי היה מזדעק למראה הריצה הבהולה של שרים לאבו מאזן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 06/10/21 19:16 ל בתשרי התשפב

נתניהו בטקס הזיכרון לרחבעם זאבי: הממשלה מגלה חולשה תהומית
נתניהו בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

במליאת הכנסת נערכה ישיבה מיוחדת לזכר שר התיירות רחבעם זאבי שנרצח על ידי מחבלים לפני 20 שנה בירושלים. בטקס ממלכתי שנערך לזכרו היום (ד',  אמר יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת בנימין נתניהו כי כדי לנצח את הטרור יש להילחם בו במלוא העוצמה."ללא מורא וללא סייג". הוא לא החמיץ את ההזדמנות מעל הדוכן לתקוף את הממשלה ואמר: "לצערי הממשלה הנוכחית לא עושה זאת. היא מגלה חולשה תהומית בתחום זה, כמו בתחומים אחרים. מול ירי רקטות על קריית שמונה אין תגובה, מול אש מקלעים על מרפסות בשדרות, אין תגובה. פשוט לא עושים כלום. גנדי היה מזדעק למראה הריצה הבהולה של שרים לאבו מאזן. גנדי היה מוחה על קיפוח לוחמי צה"ל שלא קיבלו תוספת לשכרם כאשר 53 מיליארדי שקלים הובטחו לרע"מ. גנדי לא היה משלים עם ממשלה שהעומד בראשה בקושי עובר את אחוז החסימה והיא מתקיימת רק בזכות קולות התנועה האיסלאמית". 

מוקדם יותר היום נאם ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס הזיכרון בהר הרצל.  בפתח דבריו התייחס למלחמת יום הכיפורים, כאשר גנדי, שהיה אז משוחרר מצה"ל לאחר 25 שנות שירות, חזר לשירות פעיל והעביר את כל ימי הלחימה לצד  הרמטכ"ל דוד אלעזר. "סיפור ההתגייסות מחדש של גנדי בפרוץ המלחמה ההיא משקף במידה בלתי מבוטלת את הכוח המניע מאחורי האיש שהיה: מחויבות עמוקה למדינת ישראל, אהבה שאין לה סייג לארץ ישראל, והנכונות לעשות כל מה שנדרש על מנת להבטיח את עתיד וביטחונו של עם ישראל".

בנט בטקס הזיכרון

בנט בטקס הזיכרון צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

"כזה היה רחבעם זאבי, גנדי. איש שעל אהבתו הגדולה לארץ גברו אולי רק ידענותו והיכרותו העמוקה עמה. לפני 20 שנה, נפל השר רחבעם זאבי בידי מרצח, לא הרחק מכאן. בירושלים, העיר בה מצויים שורשי משפחתו, העיר אשר למען שחרורה וחירותה לחם כה רבות בבירת הנצח שלנו, השיגה אותו יד מרצח שפל. כבר כנער, נרתם גנדי למשימת חייו כאשר התגייס לפלמ"ח. לימים, בנאום בכנסת, הגדיר גנדי את הפלמ"ח במילים הנפלאות הבאות: "צבא מחתרת יחפני של נערים ונערות שעמס על כתפיו את משימות הדור והיה למגש הכסף הטבול בדם".

"גם כאשר בחר בחיים הציבוריים כהמשך טבעי, אך לא רציף, לשירותו הצבאי, המשיך בדרכו ללוות בדאגה ובאדיקות את המהלכים שליוו את המדינה". 

"גם מי שחלק עליו, וכאלו לא חסרו, לא יכול היה שלא להעריך את אמונתו היוקדת, את המסד הערכי עליו נשענה, ואת הנכונות הבלתי מסויגת להיאבק על עמדותיו, להילחם על מה שהוא האמין בו. בשל דעותיו, בשל אמונתו, ובשל היכולת להיאבק עליהן כשר בממשלת ישראל – נרצח רחבעם זאבי בידי מחבלים שפלים, כאן בירושלים".

כזכור, במענה לשאילתה שהגשנו ללשכתו של ראש הממשלה החליפי לפיד, הובהר כי הוא לא ישתתף בדיון שיתקיים היום, ולמעשה יחרים אותו כפי שעשה בשנים האחרונות במחאה על יחסו המטריד של זאבי ז"ל לנשים כפי שנחשף בעבר. בנוסף אליו, גם מפלגתו יש עתיד, ומפלגות מרצ, העבודה ורע"מ מהקואליציה, והרשימה המשותפת מהאופוזיציה צפויות להחרים את הדיון במחאה על עמדותיו ומורשתו של מי שהיה ממנהיגי הימין ואיש ארץ ישראל השלמה. 

בסביבת ראש הממשלה ציינו לחדשות כיפה כי אין להם שום ציפיות מיוחדות מחבריהם בקואליציה האם  הם צריכים לנכוח בדיון בזמן נאומו של בנט. בכל אופן נראה שיעדיפו לדלג מעל המשבר ולא להביא למתיחות בתוך הקואליציה. 

https://twitter.com/KnessetT/status/1445747844468510732