משבר קואליציוני: יאיר לפיד יחרים את נאום בנט

ראש הממשלה ינאם במליאת הכנסת בדיון לציון רצח שר התיירות רחבעם (גנדי) זאבי ז"ל, אך ראש הממשלה החליפי ורבים מחברי הקואליציה יחרימו את הדיון במחאה על מורשתו של גנדי והעדויות על יחסו המטריד לנשים | גורמים בסביבת רה"מ מסרו: אין לנו ציפיות מהם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/10/21 07:34 ל בתשרי התשפב

משבר קואליציוני: יאיר לפיד יחרים את נאום בנט
לפיד ובנט. החרם יגרום למתיחות?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט ינאם היום (ד') בדיון מיוחד במליאת הכנסת שייערך לזכרו של שר התיירות לשעבר רחבעם (גנדי) זאבי ז"ל, אך כנראה שרוב חברי הכנסת שיקשיבו לו יהיו דווקא מהאופוזיציה, כאשר חברי יש עתיד, מרצ, העבודה ורע"מ, ובראשם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד - יחרימו את הדיון. האם משבר קואליציוני בדרך?

במענה לשאילתה שהגשנו ללשכתו של ראש הממשלה החליפי לפיד, הובהר כי הוא לא ישתתף בדיון שיתקיים היום, ולמעשה יחרים אותו כפי שעשה בשנים האחרונות במחאה על יחסו המטריד של זאבי ז"ל לנשים כפי שנחשף בעבר. בנוסף אליו, גם מפלגתו יש עתיד, ומפלגות מרצ, העבודה ורע"מ מהקואליציה, והרשימה המשותפת מהאופוזיציה צפויות להחרים את הדיון במחאה על עמדותיו ומורשתו של מי שהיה ממנהיגי הימין ואיש ארץ ישראל השלמה. 

בסביבת ראש הממשלה ציינו לחדשות כיפה כי אין להם שום ציפיות מיוחדות מחבריהם בקואליציה האם  הם צריכים לנכוח בדיון בזמן נאומו של בנט. בכל אופן נראה שיעדיפו לדלג מעל המשבר ולא להביא למתיחות בתוך הקואליציה. 

גנדי ז"ל נרצח בל' תשרי התשס"ב - לפני 20 שנה בדיוק, בפתח חדרו במלון בירושלים בידי מחבלים פלסטינים, ובזמן שכיהן כשר התיירות בממשלתו של אריאל שרון המנוח. בשנים שלאחר הרצח לכדה מדינת ישראל את המחבלים ואת שולחיהם. מאז, מידי ל' בתשרי עוצרת מליאת הכנסת לשעה את הדיונים היום-יומיים, כדי להתייחד עם זכרו של זאבי ז"ל, כשראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה וחברי כנסת נבחרים נושאים נאומים לזכרו.