עובד טסלה סבל מגילויי גזענות - לא תאמינו מה גובה הפיצוי שקיבל

אוון דיאז לא חלם שכל כך מהר ובאופן כזה יסתיים משפטו נגד חברת טסלה. בתביעה שהגיש נגד החברה בגין התעמרות גזענית כשעבד במפעל טסלה בקליפורניה, חבר המושבעים קיבל את גרסתו ולא חס על טסלה שתשלם לדיאז סכום אסטרונומי כפיצוי

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/21 17:46 כט בתשרי התשפב

עובד טסלה סבל מגילויי גזענות - לא תאמינו מה גובה הפיצוי שקיבל
טסלה, צילום: shutterstock

להחלטה הזאת של שמונת חברי חבר המושבעים הפדרלי אף אחד לא ציפה, אוון דיאז עובד מעלית במפעל טסלה בפרונט, קליפורניה, בשנים 2015 ו -2016., התלונן כי סבל במשך עבודתו בחברה מסביבת עבודה עוינת וגזענית ויפוצה ביותר מ - 130 מליון דולר.  כך מתפרסם היום בוול סטריט ג'ורנל. 

בהחלטת חבר המושבעים אמש נקבע כי טסלה לא נקטה צעדים סבירים על מנת למנוע ממנו את ההטרדות הגזעניות מהן סבל. ונפסקו לדיאז למעלה מ 130 מיליון דולר פיצויים בשל כך. 

עורך דינו של דיאז ברנרד אלכסנדר שייצג אותו במהלך המשפט, סיפר כי דיאז כונה בכינויים גזעניים בעבודה באופן תדיר, כמו כן הוא נחשף לתמונות וטקסטים גזעניים שהיו ברחבי המפעל. המפעל  אשר ממוקם במפרץ סן פרנסיסקו, ששימש כמפעל הרכבה אוטומטי של טסלה, והועסקו בו כ  - 10,000 עובדים.

עורך דין מצוות ההגנה של טסלה טרייסי קנדי, טען במשפט כי אין ראיות ממשיות לכך שעובד בחברה הטריד את דיאז, ואי אפשר להטיל את האחריות על חברת טסלה, עוד הוסיף ואמר כי עובדים רבים בטסלה, מגיעים מסוכנויות כח אדם וכי הם באחריות אותן סוכנויות. 

טסלה

בכירה בטסלה, ולרי קאפרס וורקמן, שלחה מייל לעובדים ביום שני, בוא ניסתה להסביר לעובדים שכן היה ניסיון לפעול בנושא, אך ללא הועיל וסייגה "למרות שאנו מאמינים כי עובדות אלה אינן מצדיקות את פסק הדין שפסק חבר המושבעים בסן פרנסיסקו, אנו מכירים בכך שבשנים 2015 ו - 2016 לא היינו מושלמים". 

דיאז בירך על הפסיקה שנתקבלה לאחר  כשבוע בלבד של משפט. "זה מאיר על מה מה שקורה במפעל של טסלה", אמר. "אלון מאסק אתה על תנאי. נקה את המפעל הזה".  מטעמו של מנכ"ל טסלה, איל ההון אילון מאסק, לא הגיב לבקשה להגיב על גזר הדין או תוכניות לערער.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן